Ik heb een bult op me knie, weet iemand wat dit is ?

Ik ben gisteren gevallen (het was geen harde val) op mijn knieen. En nu heb ik aan de zeikant van mijn linkerknie een bult zitten, het doet pijn soms met lopen en als ik eraan zit. Het is een beetje paars/rood. Word die gewoon een blauwe plek of is het iets anders ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goedemorgen, welkom op goede vraag. U heeft hier een verwijsbriefje naar de huisarts, die is gemachtigd U door te verwijzen naar een EHBO of gespecialiseerd arts...wij helaas niet. Het enige wat ik kan bedenken is een kneuzing, dat kan je met ijs koel houden en in laten tapen bij EHBO of een ehbo-er en soepel houden en blijven bewegen, maar nogmaals, ik ben niet opgeleid tot arts en denk dat een echte arts geen tijd heeft om zijn praktijk hier te vestigen.

Het beste antwoord

Het lijkt erg op een gekneusde knie. Heel vervelend, maar het gaat meestal vanzelf weer over na verloop van tijd. Kan wel een week of twee overheen gaan, voor het echt weer bijna over is. Koelen met ijspakkingen (niet rechtstreeks op de huid maar een doek o.i.d. er tussen), helpt soms wel om de zwelling iets te verminderen. Het verlicht in elk geval wel de pijn. In jouw situatie zou ik het nog even aankijken. Wordt het erger en blijft de knie steeds dikker worden, dan misschien toch even naar de huisarts voor het weekend. Op onderstaande links staan ook nog tips wat je kunt doen.