ben voor mij stopweek al ongesteld hoe kan dat?

nou ik ben 3 weken geleden begonnen met me nieuwe pil ik zal tot morgen 27-12-2011 moeten stoppen met me laatste pil en ben nu ongesteld geworden weet jullie hoe dat kan

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.4K
rose
12 jaar geleden
n

Antwoorden (3)

Misschien is de pil iets te licht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan heel goed gebeuren doordat je overgestapt bent op een andere pil. Geen paniek; het betekent niet dat de pil niet werkt! Gewoon doorgaan zoals je van plan was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je lijf moet altijd even wennen als je begint met de pil of overstapt op een andere pil. Ik zou gewoon doorgaan, dus straks de stopweek houden zoals je van plan was. Als deze klachten echt aanhouden en je over een maand of drie nog steeds onvoorspelbaar bloedverlies hebt, kun je even overleggen met je huisarts: misschien is dan een andere pil geschikter voor je.

Toegevoegd na 2 minuten:
Trouwens: voor je stopweek al 'ongesteld' zijn kan veel verschillende oorzaken hebben. Omdat je net een nieuwe pil gebruikt, is de kans groot dat je lichaam hier nog even aan moet wennen, maar ook stress, voeding, en allerlei omgevingsfactoren kunnen een rol spelen hierin. Dat is niets ernstigs, het kan hooguit even lastig zijn omdat je niet goed kunt voorspellen wanneer je volgende bloeding zal zijn.