Als je veel handalcohol gebruikt, kan het dan in je bloed komen?

Ik gebruik op het werk soms wel 10 keer op een dag handalcohol. Hiermee smeer ik mijn handen en onderarmen in ter desinfectie. Op de fles staat dat er 77% v/v ethanolalcohol in zit. Kan dit ook door je huid heen in je bloed terecht komen?
Ze zeggen wle dat als je erg veel hebt gedronken, de alcohol via zweten weer naar buiten kan komen. Dan zou dat andersom ook kunnen toch?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik het ook vaak op mijn werk. Maar weet wel dat het geen alternatief is voor handenwassen. Je spoelt met wassen de bacteriën weg. Met alcohol komen ze gewoon weer terug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet ik, ik was altijd eerst effe handen goed met zeep. Droog ze goed af en dan nog eens met alchohol.
Ik kom veel in aanraking met urine en ontlasting. ik gebruik wel handschoentjes hoor hihi! Maar hier heerst nu het Norovirus en wil ik tochliever het zekere voor het onzekere nemen:)

Het beste antwoord

Om dronken te worden van alcohol moet alcohol in je bloed komen. Dan moet het eerst door 3 lagen huid voordat het eindelijk in je bloedbaan is. Omdat de alcohol in zo'n hoge concentratie in het middel zit, en omdat je het verspreid over een groot oppervlak, zal de alcohol snel vervliegen. De hoeveelheid die eventueel in je bloed komt, is verwaarloosbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat zou kunnen. Je huid is niet compleet dicht en stoffen die klein zijn (Zoals alcohol moleculen) kunnen hier doorheen.

Toegevoegd na 25 minuten:
http://www.vad.be/media/55785/vadnr4%2005.pdf
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ma als dat zo was dan hadden ze het wel aangegeven op de verpakking lijkt me zo want ja zijn genoeg mensen die het gebruiken vaak en voor hun werk