Kan je schimmel eten?

Niet dat ik een bordje wil eten hoor. Maar stel je neemt een slok yoghurt drink waar van die vlokken schimmel in drijven.
Kan je lijf dat aan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Paddenstoelen zoals champignons, shii-take's, truffels zijn ook schimmels en best smakelijk, en je gaat er niet dood van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schimmelkaas is ook erg lekker!

Het beste antwoord

Ja,
je kan schimmels eten.
Je zult wel een raar smaakje proeven, maar je kan schimmels eten zonder ziek te worden
tenzij je een half-volkoren brood vol met schimmel achter de kiezen hebt dan heb je kans op een voedselvergiftiging

Je maagzuur kan schimmels en bacteriën doden omdat het zo zuur is, maar vertrouw er nou maar niet op dat je je hele leven alleen maar schimmels en bacterien gaat eten omdat je maag zuur het toch aan kan

conclusie: ja maar niet teveel ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ER zijn goede en minder goede schimmels.Van de minder goede zou je ziek kunnen worden door een voedselvergiftiging. Sommige mensen zijn daar vatbaarder voor dan anderen.
Yoghurt is dus ook ontstaan door schimmel, net als schimmelkaas, en daar is niets mis mee als je dat eet.
Penicilline is ook een schimmel, en dat heeft heel wat mensen gered van de dood.
Je hoeft dus niet gelijk in paniek te raken als je iets opeet wat beschimmeld is, hoewel buikpijn en ziek zijn geen pretje is
anneliez
12 jaar geleden
anneliez
12 jaar geleden
Sorry, je hebt gelijk
Het hoeft niet ongezond te zijn om schimmel te eten, maar het is niet aan te raden. Je weet namelijk nooit zeker met welke schimmel je te maken hebt. De schimmel zelf vormt in de meeste gevallen niet het probleem, maar de sporen en gifstoffen die ze produceren wel. Hier kan je behoorlijk ziek van worden. Niet elke schimmel produceert gevaarlijke stoffen, en de schimmels die gebruikt worden voor kaas e.d. zijn ook niet gevaarlijk. Let wel dat van deze schimmels precies bekend is welke soorten het zijn. Dit weet je dus niet met een schimmel die op je yoghurt drijft.