Waarom kan je je vingers slecht bewegen als ze koud zijn?

Als ik door de kou ben gefietst zijn mijn handen altijd ijskoud. Als ik dan weer binnen ben duurt het een tijdje voordat ik ze weer goed en snel kan bewegen.

Weet iemand hoe dit komt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.9K

Het beste antwoord

Door de kou worden je bloedvaten in je hand kleiner, maar ook dat door de kou je handen een beetje stijfjes worden. Je zit op de fiets heel lang krampachtig je handen in 1 stand te houden, door ze zo warm mogelijk te houden. Doordat je dat zo lang doet worden ze stijf. Daardoor duurt het ff voordat je vingers weer lekker mee werken...
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké! Bedankt voor je antwoord.

Andere antwoorden (1)

nou omdat je handen een soort van bevroren zijn dan, voelt het heel stijf dus gaat bewegen moeilijk