Ik heb heel erg pijn in mijn rug, wat moet ik nu doen tegen de pijn?

Ik heb heel erg pijn in mijn rug omdat ik ongesteld moet worden. Alleen ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen om de pijn minder te maken.
Alvast hartelijk bedankt!
Groetjes Lianne.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (9)

Ga naar de huisarts, die weet precies wat hij moet geven of doen tegen de pijn! Middeltjes zoals iboprufen. En diverse spierbalsem werken wel. Maar we weten niet waarom je last hebt van rugpijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat weten we wel: ze moet ongesteld worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lianne heeft het over HEEL erge rugpijn. Als de pijn heel erg is tijdens de menstruatie is het beter om dat met je huisarts te overleggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja? Dus?
Jij zegt "Maar we weten niet waarom je last hebt van rugpijn", terwijl zij zegt "Ik heb heel erg pijn in mijn rug omdat ik ongesteld moet worden." Dus die laatste zin van jouw antwoord klopt niet.
De - komt overigens niet van mij hoor. Ik zet er altijd even een reden bij als ik die 'uitdeel'.
Hittepit op je rug of een kruik!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je huisarts - of de huisartsenpost, als je niet wil wachten tot morgen - kan je extra sterke pijnstillers voorschrijven die je zonder recept niet kunt kopen. Maar misschien volstaat een extra paracetamol ook al. Die mag je 2 innemen (van 500 mg) in 1 keer. Beterschap!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bijna tegelijk en zelfde strekking! +
Je kunt altijd een pijnstiller (bv paracetamol) nemen. Als die niet sterk genoeg zijn, dan kun je een keer je probleem voorleggen aan de huisarts. Iedere maand veel pijn is namelijk in deze tijd niet meer nodig. Hij kan je dan eventueel een sterkere pijnstiller voorschrijven die je bij deze rugpijn (ivm menstruatie) kunt gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie het ja :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Heb je niet iemand die je rug dan even kan masseren?
Met een lekkere warme olie is dat heerlijk!
Wanneer ik het geluk heb dat iemand dit voor mij wil doen, voel ik de pijn zo wegtrekken!
Een warme douche, met de straal op je onderrug gericht, wil ook wel eens helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 prettige eigenschap overigens van je vader Lisanne! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor de plusjes ;)
Dat is inderdaad een prettige eigenschap, ik heb ook zo'n vader die goed kan masseren maar woon helaas niet meer thuis, haha! Soms masseert hij mijn nek als ik hem lief aankijk, heerlijk hoor! Kan ik er weer weken tegenaan zonder knopen :D
Warmte, beweging (lijkt vreemd, maar werkt vaak goed bij menstruatiepijn), massage, pijnstillers (paracetamol heeft het minste bijwerkingen, maar middelen als ibuprofen of naproxen werken vaak beter bij menstruatiepijn). Een houding die de rug ontspant is met je benen omhoog, knieën en heupen in een hoek van ongeveer 90 graden, een kussen onder de knieën bij liggen op de rug is vaak ook al fijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind dit op alle punten een goed antwoord! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, maar bewegen kan op allerlei manieren hé? Wandelen, maar ook heen en weer wiegen op een stoel, zitten op zo'n wiebelkussen, afwisselend je rug hol en bol maken, draaibewegingen maken met je bekken, of gewoon - voor zover dat tenminste lukt - wat meer heen en weer lopen in huis, of af en toe opstaan uit je stoel. Het gaat erom dat je vaak bij pijn de neiging hebt om heel stil te gaan zitten, terwijl bij menstruatiepijn vaak juist beweging de pijn wat doet afnemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Een lekker warm bad helpt wel. En veel drinken!
(vocht dan)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 (al zegt men dat alcohol ook verdoofd) ;-))
één pijnstiller nemen of zelfs 2 pijnstillers ineens innemen met een glas water bijvoorbeeld van het merk Daphalgan 500 bruistablet. Een warmwaterkruik tegen je rug aanleggen en eventueel een dutje doen. Als je weet dat de rugpijn voortkomt van dat je ongesteld gaat worden is het gewoon enkele dagen die pijnstillers nemen en gaat de rugpijn vanzelf weer weg.
Een telefoontje doen naar je huisarts kan je ook altijd doen en gewoon even zeggen dat je die rugpijn hebt, hij/zij zal jou advies geven als hij/zij jouw als patiënte
ter harte neemt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
warme douche, warm bad, kruik, onder de wol, pijnstiller nemen en lief zijn voor jezelf.

wat je ook kan doen is naar de huisarts gaan. zelf had ik er ook enorm veel last van vroeger en was een paar dagen uit de running omdat ik beroerd en opgerold in mijn bed lag.

de pil kan verlichting geven bij dit probleem, en wordt behalve als voorbehoedsmiddel ook voorgeschreven bij hevige menstruatiepijn.

succes, ik hoop dat je een oplossing kan vinden hiervoor
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geen dank hoor :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ een hele goede aanvulling op wat al genoemd is. Voor je pijn op dit moment zijn al veel adviezen gegeven, maar als je dit altijd heel erg hebt als je ongesteld bent of moet worden, is het een goed plan om dit eens met je huisarts te bespreken. Die kan je eventueel andere pijnstillers voorschrijven, en inderdaad kan ook de pil een goed middel zijn tegen menstruatiepijn. In de eerste plaats omdat vaak zowel de bloeding als de klachten minder zijn in de stopweek van de pil dan tijdens een echte menstruatie, en in de tweede plaats omdat je de pil soms ook langer duur kunt slikken, waardoor je minder vaak dit probleem hebt.