Wat zou een bobbel op het borstbeen bij een man kunnen zijn?

Afspraak bij arts is gemaakt.
Het is een harde bobbel/knobbel- niet rond- en pijnlijk bij bewegen/ er op liggen lange tijd.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
14.9K

Antwoorden (2)

Over je borstbeen lopen lymfeklieren, dus het kan heel goed een lymfeknoop (als gevolg van ontsteking) zijn van een of andere aard. Dat moet in elk geval onderzocht worden. En ja, die kunnen er ook langere tijd zitten. OOk botaanwas (door een minimale verwonding) of een vetbult behoren tot de mogelijkheden, maar er zijn ook minder onschuldige mogelijkheden. Hoe dan ook even heel goed naar laten kijken dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken iemand die ooit een bobbel net boven zijn knie had. Het bleek been te zijn dat op het dijbeen gegroeid was. Doordat de spieren eroverheen gleden tijdens een beweging ded het pijn. Die persoon is er van geopereerd, het aangegroeide been is er vanaf gehaald en 't was weer inorde. na de operatie nog een tijdje kine gedaan zodat alles weer netjes hersteld was; Achteraf heeft die persoon er nooit meer last van gehad,het is nooit teruggekomen.