Wordt mijn haar van nature nog donkerder?

Hoi ik ben een man van 20 jaar en heb blond haar en blauwe ogen huidtype 2.

Ik ben geboren met veel lichter haar (bijna wit) en het is dus van nature nog wel iets donkerder geworden.
Mijn moeder heeft blond/bruin haar en mijn vader zwart haar.
Mijn vader had overigens ook bij zijn geboorte blond haar tot een jaar of 16 toen is het steeds donkerder geworden.

Ik vroeg me af of mijn haar nog van nature donkerder zal worden of dat dat na je 20e weinig meer veranderd en dit je permanente kleur is.

Het is niet dat ik het ontzettend erg vindt ofzo maar soms in een bepaalde lichtinval oogt mijn haar donkerder en vindt ik dat eigenlijk veel mooier.

Groet,

Stefan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

Donkerder hoeft niet per se. Het kan ook lichter worden.

Ik had bij mijn geboorte bv. rood haar, daarna blond, daarna bruin en nu donkerbruin. Ben zelf ook nog (maar) 20.

Je haarkleur verandert constant, aangezien elke "nieuwe" haar weer nét een andere kleur heeft. Als er een uitvalt, komt er dus een nieuwe voor terug die net een andere kleur heeft.

De bron geeft een vergelijkbare vraag weer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke dan bedankt voor het antwoord. We wachten dan maar geduldig af wat het wordt :)