Vanille vla! Zwangere vrouwen nemen dat als ze misselijk zijn en het schijnt te helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies wat ik wilde zeggen.Vanille schijnt een verzachtende werking op de maag te hebben.

Andere antwoorden (17)

Pillen tegen reisziekte.

Toegevoegd na 40 seconden:
Of overgeven natuurlijk, wilt wel direct schelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Domperidon gebruikt mijn vriendin altijd, maar voor mij, klinkt gek, help meer eten juist!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de eerste instantie flink doorzuchten, en als dat niet helpt geeft overgeven vaak opluchting. Medicijnen zul je via een arts moeten aanvragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een glas fris met koolzuur, cola bijv. of spa rood.. en dan lekker opboeren...

Melk of yoghurt..

Een appel, een tomaat, een beschuit, een kop soep of bouillon....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn al een aantal antwoorden gegeven, maar op de onderstaande site staat veel informatie over misselijkheid en wat je er tegen kunt doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij acute misselijkheid een paar maal heeel diep zuchten...
bij mij kan het naar twee kanten helpen:
1. de misselijkheid zakt
of
2. dat wat de misselijkheid veroorzaakt komt er uit...
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien klinkt het gek,
maar ik was eergisteren ook nogal misselijk,
Ik dacht gewoon, ik geef gewoon expres over dan is het ook voorbij.

Later toen het gebeurde was ik er meteen vanaf en kon ik weer vanalles eten zonder weer misselijk te worden.
Ik vind dit zelf een goede oplossing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch is overgeven niet goed voor je. Slecht voor je maag en voor je tanden. Ik zou toch proberen een andere manier te vinden.
Als ik misselijk ben ga ik altijd zo stil mogelijk op mijn rug in bed liggen. Overgeven lukt bij mij meestal niet. Ik zorg dat ik een glas met water en het sap van een citroen. Daar neem ik af en toe een slokje van en dan gaat het langzaam aan weer over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zoute crackers

Toegevoegd na 2 minuten:
Dit is als je aan he reizen bent.
Maar een warme melk met 2 klontjes suiker is ook voor misselijkheid..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1, ja iets van zout helpt soms
bij mij helpt een glas cola, wat ik anders trouwens nooit drink.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb ik ook wel eens gehoord ja...! +1
Misselijkheid is een van de meest voorkomende symptomen van van ales. Van zwangere vrouwen tot katerige mannen: iedereen heeft er wel eens last van. Misselijkheid geeft aan dat het braakcentrum in je hersens geprikkeld is. Blijft de prikkel gedurende lange tijd aanhouden, dan ga je uiteindelijk over je nek.
Wat prikkelt het maagcentrum? Dat kan je binnenoor zijn, in het geval van wagenziekte. Maar het kan ook je maag zelf zijn, als je iets verkeerds hebt gegeten. In beide gevallen is de reactie van je lichaam exact hetzelfde: eruit met je maaginhoud. Door het braken houdt de prikkel meestal op en verdwijnt ook het weeïge gevoel in je maag dat altijd met misselijkheid gepaard gaat.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
domperidon, vrij verkrijgbaar.
of primperid, verkrijgbaar op recept.
Rieneke1
14 jaar geleden
Bij mij helpt het zuigen op een pepermuntje vaak goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cinnarizine, ook bij het Kruidvat vrij verkrijgbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Primperan (zetpil)
Toen ik zwanger was en last had van misselijkheid hielp het eten van een paar druivensuikersnoepjes heel goed
(of dextro).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik neem bij misselijkheid een glas cola en bij hoofdpijn een stuk chocola...

Misschien zit het tussen de oren, maar ik heb zeker het idee dat het helpt. Vrouwen & chocolade = altijd goed.

Ik moet er wel bijzeggen dat ik 'normaal' nooit cola drink.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Okugest van VSM, verkrijgbaar bij de drogist. Deze kan je slikken zonder water (is ook wel 'ns handig).
Sterkte met de misselijkheid!