Spaanse mexicaanse hong kong griep wie verzint al die Namen ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen.. Die heb ik toevallig verzonnen, mooi toch ?

Antwoorden (4)

Die ontstaan vanzelf. Meestal door de media. Als iets maar vaak genoeg herhaald wordt dan is het werkelijkheid. De naam wordt dan waar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heeft natuurlijk te maken met waar men het idee heeft dat de griep is ontstaan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een combinatie van waar(uit) de griep ontstaan is en handigheid van naamgebruik.

De Mexicaanse griep was in eerste instantie de Varkensgriep, maar daar had het productschap van vlees iets op tegen, omdat het zou suggereren dat varkensvlees niet veilig zou zijn. Daarom is in ieder geval in Nederland de naam verandert in Mexicaanse griep.
Vorige week was ik in Groot-Brittannie en daar is de officiele benaming nog steeds Swine Flu.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit komt omdat de griep daar is ontstaan. Zoals bij de Mexicaanse griep en de Hong Kong griep. De Spaanse griep is waarschijnlijk ontstaan in de VS. Het werd Spaanse griep genoemd, omdat kranten in Spanje, een neutraal land in de Eerste Wereldoorlog, er het eerst over berichtten