Waarom gaan sommige douches tot over de 50 graden? Dat is én niet gezond, én niet fijn lijkt me?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bedoelt de thermostaatkraan van douches? Want het warme water wat je kan krijgen uit de kraan is wel warmer dan 50 graden.

Antwoorden (3)

Voor als je heet water nodig hebt. Nu kan je denken, dat kan een kraan ook, maar als je een grote bak met heet water moet vullen is een douche wel makkelijker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik 50 graden water wel eens om hele vieze kleren er even in te laten weken.

Toegevoegd na 34 seconden:
Mischien dus ook een van de redenen waarom ze het tot 50 graden laten gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan in de meeste ketels een maximum temperatuur instellen. Zeker veilig voor als er jonge kinderen zijn. Dus kijk maar eens in de gebruiksaanwijzing van de ketel.