Persoonlijk ben ik erg van de complimentjes.
Ik deel graag complimenten uit om de mensen om mij heen te laten zien dat ik waardeer wat ze doen, al zijn het maar kleine en simpele dingetjes. Ik wil op die manier graag laten zien dat ik het als 'niet meer dan normaal' acht dat bepaalde dingen gedaan worden maar ik er oprecht blij mee ben. Ik geloof ook dat mensen op die manier graag die dingen voor je blijven doen.

Ook gaan het natuurlijk niet enkel om 'dingen doen voor elkaar', maar ook complimentjes over het uiterlijk, behaalde doelen van een ander, noem maar op. Ook op die manier laat ik graag zien dat ik erop let, er om geef, bij iemand betrokken ben.

Waarom veel mensen dat niet doen?
Misschien omdat zij het inderdaad als 'normaal' achten dat een ander dingen voor je doet. Deze mensen zijn verwend geworden of hebben een te hoog ego, of zijn simpelweg niet betrokken bij een ander maar enkel bij henzelf.

Het lijkt mij een bewijs van desinteresse als iemand werkelijk nooit iets over je uiterlijk of iets anders te complimenteren heeft.
De mensen zijn te gehaast geworden, enkel gericht op alles wat er in hun eigen hoofd omgaat en zijn het oog voor elkaar verloren. Helaas.

Toegevoegd na 1 minuut:
Uit de antwoorden hier boven maak ik op dat het ook over GV kan gaan... In dat geval valt het mij absoluut niet op; ik vind het juist zo leuk om vaak van mensen te horen te krijgen dat je goede/leuke antwoorden krijgt en dergelijke.

Toegevoegd na 2 minuten:
En met "krijgt", hier boven, bedoel ik natuurlijk "geeft".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

De wereld wordt harder en GV is er een stukje van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mijn weten worden die hier nog steeds wel gegeven. Gewoon beter kijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha dat zegt meer over de vraagsteller...als ik ze een tijdje niet hoor,valt t me niet eens op..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iedere keer als ik een compliment maakte kreeg ik een klap in mijn gezicht en daarom ermee gestopt ze mondeling mede te delen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan ben ik wel benieuwd wat je dan zegt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat durf ik niet meer te zeggen: http://www.goeievraag.nl/vraag/durf-durf.27577
;-) *mooie avater!*
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha humor, houden we van. Sneu een klap in je gezicht, nou daarom + van mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En aan wie gaf je ze dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@petergradisen Aan vrouwen met lange benen en een kort hemd;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan heb ik er nog heel wat van je tegoed lol
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Lora
Geef je harde of zachte klappen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze bedoelt waarschijnlijk dat ze superlange rokjes draat en heel korte beentjes heeft! Of was het nu andersom?
Complimenten moeten wel zeldzaam zijn, anders doet het je niks meer als je er eentje krijgt.
Maar er zijn nog steeds mensen die complimenten geven hoor. En als je ze echt niet kan vinden...
Dan geef je ze zelf ook niet... Waarom?

Bij deze een compliment voor je nieuwsgierigheid om deze vraag te stellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben niet met je eens dat ze zeldzaam moeten zijn, zeker niet als je kinderen meot opvoeden., Maar ze moeten wel oprecht en gemeend en terecht zijn, dat wel. Als het nep is, druipt dat er vanaf en is het effekt tegengesteld.
Een compliment voor je vraag... Heel origineel en heel leerzaam...

de andere complimentjes zijn verdwenen... Daarom kreeg je er een van mij...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het gaat om het leven in het algemeen, dan kan ik er geen antwoord op geven. Het is echt zo dat iedereen gemotiveerd wordt door een complimentje, dat geldt voor jong en oud. Ik merk niet dat dat minder is geworden.

En op deze site is het hele systeem ontworpen voor complimentjes en beoordelingen: je kunt aan alle kanten plusjes of minnetjes uitdelen, reacties geven etc.
Daar wordt uitgebreid gebruik van gemaakt, en dat is ook de basis van het succes van deze website: iedereen die pluspuntjes krijgt voor de door hem gestelde vraag of gegeven antwoord, krijgt daarmee een complimentje. Al dan niet met motivatie erbij.

Dus het antwoord op je vraag is: hier, op deze site!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wilde het zelfde zeggen als jij XiniX; wat jammer dat je me nu voor bent, m'n complimenten.

Maar even serieus... Ik vind dat er nog steeds wel complimentjes worden gegeven. Jammergenoeg worden altijd de negatieven -de dingen die je fout doet- meer belicht dan de dingen die je goed doet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zijn er echt wel, maar het negatieve valt schijnbaar eerder op.

Het grotendeels op GV is positief en omdat we iets goed vinden zet iemand het erbij of niet, hier worden i.p.v. complimenten +jes uitgedeeld.

En persoonlijk doe ik het en krijg het ook vaak terug van de mensen om me heen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt :) +1
Je bedoelt in de gewone wereld en niet op GV? Die worden heus nog steeds gegeven,maar je moet er wel voor open staan,soms zijn ze gecamoufleerd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gelukkig zie ik op goede vraag nog regelmatig complimentjes voorbijkomen.
Ik geef zelf ook graag en compliment of ontvang er een.
In de gewone wereld vind ik dat er gelukkig ook veel complimentjes worden gegeven. Geweldig is dat: mekaar waarderen en dat laten merken.
Maar het mag gerust extra, want daarmee geef je de ander even een fijn momentje.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan me eerlijk gezegd erg slecht vinden in je vraag, want complimenten vliegen me hier de hele dag heen en weer ; ik geen én ontvang ze van tijd tot tijd.

En dat is het natuurlijk ook een beetje ; geven en nemen. Als je nooit een complimentje krijgt, kun je je wellicht afvragen of je er wel genoeg weggeeft (wie zaait zal oogsten), of je er wel voldoende voor openstaat (merk je het als mensen je positief beoordelen) of die je wel genoeg waarvoor mensen je hun waardering kunnen laten blijken ? Als je de hele dag naar het beeldscherm of de teevee zit te staren komt er verhipte weinig naar je toe natuurlijk.

Wat GV betreft ; iedere punt of plus is een complimentje, evenals de meeste reacties. En het regent hier werkelijk de hele dag dergelijke kleine blijken van erkenning of waardering.

Wat betreft de werkvloer : daar word je mijns inziens primair geacht te doen waar je voor aangenomen bent / betaald wordt, en hoef je niet voor elke scheet de hemel in geprezen te worden als je het goed doet. Daar zijn opmerkingen als je NIET voldoet aan je verwachtingen eerder in de lijn der verwachting.

Maar over het algemeen is het : wie zaait zal oogsten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Gast8701;

Crisistijd, hè? Mensen worden overal wat krenteriger mee, dus kennelijk ook met de complimentjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een goede start begint bij jezelf zeg ik altijd maar, dusja als je het zelf ook kunt geven aan de personen dan kunnen ze het ook.
maar de meeste mensen doen het niet meer en waarom.. je ziet het op tv.
nederland wordt steeds associaler