Staat een shemale officieel opgeschreven als man of als vrouw?

Een shemale is een persoon die ee sexe verandering heeft ondergaan maar toch nog kenmerken van het eerste geslacht heeft

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (1)

In dat geval zal hij nog opgeschreven als man.

Je kunt je geslacht bij de burgerlijke stand pas officieel wijzigen als je helemaal "klaar" bent, als alle operaties geweest zijn.

De manier om je geslacht te wijzigen is trouwens ook opmerkelijk: Je moet een rechtszaak aanspannen tegen de ambtenaar van de Burgerlijke stand die je destijds heeft ingeschreven, omdat hij/zij een fout gemaakt heeft.
In principe is dat een papieren kwestie.

bron: iemand uit mijn omgeving heeft zich laten ombouwen.