is er iets dat ik kan doen tegen een stijve rug?

ik heb al maanden last van spierpijn, peespijn en een stijve rug als ik even draai hoor je meteen KRAAK, wat kan ik daar tegen doen

Toegevoegd na 53 seconden:
ik voel me net een oud opaatje,

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

Je kan hiervoor naar de fysio gaan. Dan zal je eerst naar de huisarts moeten om een diagnose te laten stellen en je evt door te laten verwijzen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bewegen en insmeren met spiroflor
bewegen dmv gerichte oefeningen
zelf zwem ik 2, 3x p/week
in extra warm water nog beter voor je lijf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me toch handig als je weet waar het vandaan komt, voordat je zelf wat gaat doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank voor je re platje.
je kunt idd ook naar de fysio gaan, vaak kun je zelf oefenen, dat schrijven de meeste fysio's voor, om jezelf te ondersteunen.
massage, bubbelbad, oefeningen bij de fysio, en rust. vaak krijgt je dit met stress

Toegevoegd na 1 minuut:
ik heb het zelf ook gehad. dus het help. ik kreeg het vanwege stress. massage, rust en oefeningen hebben goed geholpen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk aan je houding! Als je zit, moet je met een rechte rug zitten, zeg maar een holle rug maken. Blijf ook niet te lang in dezelfde houding, loop stukjes en doe oefeningen (zoals met je neus je knieën raken, rekken, strekken). Af een toe een lekkere massage kan ook geen kwaad.