hoe kan ik het beste zelf likdoorns verwijdere?

Ik heb al speciale pleisters gebruikt, maar de likdoors komen weer terug.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Doe wat Formule W op de eeltplek of likdoorn. Herhaal tot de plek zacht is, zodat je de huid kunt verwijderen. Tip van mijn pedicure!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor, bijvoorbeeld bij het Kruidvat, Trekpleister, Etos en D.A. en niet te vergeten bij je apotheek. Succes!!

Andere antwoorden (2)

Ga even langs een podotherapeut, niet podoloog dus. Die kan je advies op maat geven en je likdoorns vakkundig en snel weghalen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat doet een podotherapeut niet.
Volgens mij is podoloog het Vlaamse woord voor podotherapeut. Wat je nodig hebt is een pedicure.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je geen kennis hebt moet je niets zeggen. Mijn neef is podotherapaut, dat is hbo. Podologen hebben mbo gedaan en is een veredelde pedicure opleiding. Podotherapeuten kunnen likdoorns beter behandelen dan podologen!
Kristal
12 jaar geleden
Betweter, een podotherapeut is een waardig beroep, maar als het om likdoorns gaat heeft een goed gekwalificeerde pedicure toch echt meer ervaring. Bij een podotherapeut is dat wel een onderdeel(tje) van het werk maar meestal houden die zich toch met ingewikkelder therapieën bezig. Zij kunnen uitstekende hulpmiddelen maken om een likdoorn te voorkómen bijvoorbeeld.
In wezen ontstaan likdoorns door druk van buitenaf op de huid. Je zal zien dat de likdoorns meestal boven op een gewrichtje in je teen ontstaan (geldt ook voor likdoorns onder de voet of tussen de tenen) omdat daar dus de meeste druk ontstaat bij een te smalle of, voor jouw voet, verkeerde vorm schoen.
Door de druk op de huid, door genoemde schoen, kunnen de dode huidschilfers die normaal gesproken vanzelf van je huid afgaan, er niet af. De dode huidschilfers hopen zich op en uiteindelijk worden ze zo naar binnen in de voet gedrukt dat er een pijnlijke dikke plek ontstaat, de likdoorn.
Zo begrijp je dat er een hele simpele manier is om van likdoorns af te komen eigenlijk. Dat is uitzoeken door welke schoenen het komt en als het even kan die niet meer dragen.
Als dat te kostbaar wordt, kan je de likdoorns het beste door een goede pedicure laten verwijderen.
Als dat te kostbaar is kan je bij de drogist likdoornviltrondjes kopen. Vilten rondjes met een gaatje in het centrum. Rek het uit tot het vilten rondje ruim om de likdoorn ligt. Op die manier houd je de likdoorn ook van druk af en komt deze steeds verder naar buiten toe zodat jij de likdoorn er steeds verder af kan "wrijven" na het douchen en met een ruwe handdoek.
Er bestaat ook creme voor, of likdoornpleisters. Daar zit een bepaalde stof in/op die je huid heel zacht maakt. Helaas ook de gezonde huid erom heen. Ik heb dat nooit aangeraden als pedicure in mijn praktijk destijds. Vooral omdat die stof je huid beschadigt in plaats van heelt.
(Dus ben je diabeet, dan is het al helemaal uit den boze om dat te gebruiken!)

Enfin, manieren genoeg dus.
De eerste vind ik persoonlijk het beste maar is ook het duurste.
En daarbij wil je misschien gewoon graag met de mode meedoen en hou je van smalle schoenen.
Kies wat je het meeste aanspreekt, maar ga ze niet zelf wegsnijden, want je moet echt weten hoe dat moet.

Ik wens je succes toe in ieder geval, want likdoorns kunnen verdraaid pijnlijk zijn.
Kristal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal: je antwoord komt als geróépen!!!
Onder de voet heb ik zo'n etterbakje en al een heeeeeele poos.
Gisteren "toevallig" eindelijk (stond al lang op mij lijstje) die pleisters gekocht, mèt die stof..... maar ik heb diabetes....
Ik zou er over een uurtje 1 op gaan plakken en zie ook nu pas, dat het ook op de gebruiksaanwijzing staat: als je diabetes hebt: overleg met de arts....
Dus die gebruik ik mooi niet.
Bedankt voor je uitgebreide uitleg: ik ga de dondersteen met die likdoornviltrondjes proberen aan te pakken.
DANK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! +
Kristal
12 jaar geleden
Ha Wen, ik ben blij dat je het op tijd leest ! :-)
Het is behoorlijk agressief spul wat erin zit... Als je nu zulke viltringen koopt rek je de ring dus voorzichtig op totdat de middenopening rondom de eeltpit (zo noem je een likdoorn ónder de voet) valt. Als je dan weer gaat staan en het doet nog steeds zeer (of zelfs meer zeer als het al deed), dan is de middenopening nog te klein en is er dus nog steeds druk op de eeltpit. Dus de viltring dan nog wat meer uitrekken, tot je die eeltpit niet meer voelt. Wat ik ook nog altijd deed is met een schaartje de buitenkant van de ring ietsjes schuin afknippen zodat buitenrand van de ring schuin afloopt naar de huid van de voet, zo voorkom je dat dáár weer drukplekken ontstaan.
En zijn grote en kleine ringen, probeer ze even uit. Als een kleine ring niet voldoende werkt, dan de grote ring gebruiken. Eventueel kan je de eeltpit één keer door een goede pedicure laten weghalen. Dan ben je hem een keer kwijt en kan je op tijd met de ringen van start als de pit terug komt.
Want als de druk van buitenaf blijft komt de eeltpit terug, maar kan je het beter onder controle houden. Nog een mogelijkheid is, als je er echt veel last en pijn van hebt, om te overwegen een zooltje te laten aanmeten en zo de stand van je voet te laten corrigeren omdat je mogelijk een doorgezakte voorvoet hebt, zoals heeeeel veel mensen trouwens, alleen de één krijgt er last mee en de ander niet. Succes Wen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
DANKDANKDANKDANK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kristal
12 jaar geleden
Gjaach gjedaan ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;-) Zo toevallig, dit......
Kristal
12 jaar geleden
synchronisatie ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook een onderwerp, waar ik me dieper in wil verdiepen!! Maar ben nu, bij een andere vraag, bezig met Croiset ;-)))
Kristal
12 jaar geleden
oh, nog iets Wen...
Mócht je op een gegeven moment besluiten om naar een pedicure te gaan, vraag dan voor je een afspraak maakt of zij/hij een applicatiecursus heeft gevolgd voor het behandelen van voeten voor diabeten. Moet je écht doen!!
Er zijn vele verschillende opleidingen voor pedicures. Van een paar maanden tot een paar jaar... Gróót verschil in kwaliteit dus. Maar over het algemeen wordt er in de opleiding niet diep ingegaan aan de voet van een diabeet en verdieping komt pas bij de applicatie. Misschien is het veranderd in de loop der jaren, ik mag het hopen maar betwijfel het. Maar er zijn echt goed opgeleide pedicures die heel kundig werk verrichten.
Dus zorg goed voor jezelf, en vraag ernaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit nu wetende zal ik dat zeeeeeer zeker doen!!
Ik ben hier heel erg blij mee meis!!!!!!!!!
Kristal
12 jaar geleden
Fijn Wen!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is mijn probleem ook YaraxMS!
Mijn etterbakje zit onder de voetbal.... en daarbij heb ik extreem gevoelige voeten. Daar moet niemand aankomen, want dan word ik helemaal "gek". Snijden erin lijkt me echt iets om door het lint te gaan.
Vandaar dat ik het ga proberen met de genoemde "softe" methode van Kristal ;-)
Kristal
12 jaar geleden
Yarax en Wendy, ik snap wat jullie bedoelen. Ik heb aardig wat mensen behandeld die echt heel bang waren. Maar het gekke is dat het veeeel pijnlijker is om op je likdoorn druk uit te oefenen door je schoen of erop te staan dan het weghalen van diezelfde likdoorn. Dat komt omdat er met het weghalen géén druk op die likdoorn wordt uitgeoefend.
Eigenlijk... voel je er niets van. Jullie geloven me niet?
Als je een goed gekwalificeerde pedicure hebt,
voel je er niets van, erewoord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik geloof je op je woord!!!
Maar ga het toch eerst effe niet-profi proberen ;-)))
Kristal
12 jaar geleden
;-)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord.
+
Kristal
12 jaar geleden
Z11, dank je voor je pbtje! Jij hebt je eigen antwoord verwijderd omdat je begreep dat jouw methode gevaarlijk kan zijn voor diabeten, en je geeft mij een plus...
Wat een fijne en volwassen manier van reageren!
Dank je wel :-))