Kunnen vette watten 'bederven'?

Ik vond in de kast een nog bijna vol pak met vette watten; zo'n 20 jaar geleden nodig gehad tijdens haren wassen vanwege trommelvliesbuisjes. Nu ik weer zo'n buisje heb gekregen vroeg ik me af of ik die watten nog wel kan gebruiken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Ik ben zelf kok, en ik heb geleerd dat vetten bederfelijk zijn omdat ze zuren bevatten... Dus ik denk dat het niet geheel onmogelijk is dat dus deze zuren ook in het vet van deze watten zitten.
Maar een pak vette watten kost niet veel, zou de oude lekker weggooien, en nieuwe gebruiken.
Zon datum staat er niet voor niets op...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Juist vanwege die vetten kwam ik op de gedachte, dat deze watten misschien wel eens zouden kunnen bederven.
Een datum staat er overigens niet op het pak.
Ik ga het weggooien en gebruik een gewoon watje met wat vaseline erop, werkt net zo goed.

Andere antwoorden (2)

Op alle verbandartikelen staat normaal gesproken een uiterste gebruikdatum, dus waarschijnlijk ook op de vette watten. Wat mij betreft is "niet meer leesbaar" of "niet meer zichtbaar" ook een teken van "niet meer gebruiken".
Even afgezien van de vraag of het kan of niet... Ik geloof dat ik maar een nieuw pak zou kopen, alleen al voor het idee. Zo duur zal dat toch niet zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er staat geen uiterste gebruiksdatum op, vandaar ook mijn vraag ;)
Evengoed bedankt voor je antwoord :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar die heeft er misschien wel opgestaan. Dat wil er ook nog wel eens afslijten in de loop der jaren.
Aangezien je het niet hoeft in te nemen en het niet steriel hoeft te zijn zal het geen kwaad kunnen. Maar 20 jaar is wel erg lang, na 5 jaar zou ik ze persoonlijk gerust gebruiken maar deze zou ik toch wegdoen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Ik ga ze ook wegdoen, heb ze ook niet echt nodig meer. Een watje met wat vaseline erop werkt net zo goed.