waarom krijg je altijd zo'n spierpijn als je verkouden bent?

Ben sinds een paar dagen verkouden maar vroeg me nu eens af waarom je altijd ook zo'n spierpijn krijgt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Zpierpijn kan je krijgen als je bv door koorts, veel ligt te rillen: Dit is een enorme inspanning voor het lichaam. Als je systeem druk bezig is met ziekte bestrijding is de doorbloeding van de spieren wellicht niet optimaal, waardoor melkzuur verbranding op gang komt. Dat kan spierpijn veroorzaken.

Tevens; Door ziekte werkt je afval verwerking in het lichaam niet zo goed, en blijven afvalstoffen achter in de spieren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind spierpijn niet bij "verkouden zijn "horen.
Bij spierpijn denk ik eerder aan een griepje.