Wanneer je erg verkouden bent, is het dan wel verstandig om bij ouderen of zieken op bezoek te gaan?

Ik vraag me dit af, omdat ik graag (terwijl ik erg verkouden ben) iemand wil bezoeken die 91 jaar is .

Toegevoegd na 6 dagen:
Helaas..... degene waar ik naar toe moest gaan (om haar te helpen) , is mijn moeder van 91 jr. Ze is inmiddels ook erg verkouden geworden.

Had ik dan maar beter niet naar haar toe moeten gaan?

Toegevoegd na 6 dagen:
Mogen mensen, die in de gezondheidszorg werken en verkouden zijn, geen hulp verlenen aan ouderen die zeer bevattelijk zijn ?
Dit lijkt me nogal onmogelijk .

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (5)

Ouderen en zieken hebben wat minder weerstand en zijn gevoeliger voor besmetting. Ik zou liever wachten tot je verkoudheid over is. Als dat niet kan, zo min mogelijk lichamelijk contact en zelf je kopje afwassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat is niet verstandig. Oudere zijn kwetsbaar als ze verkouden worden. De kans is ook groot dat je ze besmet. Ik zou dus even wachten totdat je niet meer verkouden bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, volgens mij kun je rustig gaan hoor, misschien worden ze er door aangestoken maar stel dat die persoon in een verzorgingstehuis verblijft, dan lijkt mij het onwaarschijnlijk dat de eventuele verzorgers thuis mogen/moeten blijven als ze verkouden zijn.
Zo,n ouder iemand zal het eerder goed doen om een gezellig bezoekje te krijgen !

Toegevoegd na 20 minuten:
Nog effe...tja...als je ook en paar dagen later kan gaan, is dat natuurlijk wel het verstandigst.
Kun je haar misschien bellen wat zij/hij zelf het liefst heeft ?
Misschien zegt hij of zij wel...hier is iedereen al verkouden dus kom maar gezellig ... maar het kan natuurlijk ook weer zo zijn dat zo iemand je niet wilt weigeren.
Pff blijft moeilijk :-)

Toegevoegd na 20 minuten:
Nog effe...tja...als je ook en paar dagen later kan gaan, is dat natuurlijk wel het verstandigst.
Kun je haar misschien bellen wat zij/hij zelf het liefst heeft ?
Misschien zegt hij of zij wel...hier is iedereen al verkouden dus kom maar gezellig ... maar het kan natuurlijk ook weer zo zijn dat zo iemand je niet wilt weigeren.
Pff blijft moeilijk :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou niet gaan, deze mensen hebben al weinig weerstand.

Dat personeel wel gaat moeten ze zelf weten, maar ik zou geen bezoek afleggen wat ik ook zou kunnen uitstellen.
Ik zou zeggen:' flink stomen' knap je van op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het hangt er van af of je net verkouden bent, of al wat langer.
de eerste vijf dagen van je verkoudheid ben je besmettelijk, daarna neemt de besmettelijkheid snel af.
misschien is verstandig je bezoek enkele dagen uit te stellen.
Rieneke1