Is het schadelijk om kaarsen aan te laten staan in je kamer als je slaapt?

Ik hou er wel van om de kaarsen aan te laten, maar volgens mijn moeder is dit schadelijk!? Ik heb niet bepaald de grootste kamer..

Mocht het schadelijk zijn, waarom dan?

Bedankt :)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
22K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch maar uitgezet, bedankt :))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schadelijk is het niet, het kan wel heel gevaarlijk worden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lap eens de ramen, kan je zien hoeveel troep eraf komt, wat door de kaarsen komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet echt een antwoord, maar ik heb van die nepkaarsen hier in huis, op een batterijtje.
Net echt als je ze in een leuk houdertje zet!
Die van mij zijn oplaadbaar dus kan ik telkens hergebruiken zonder batterijen te moeten kopen.

Antwoorden (6)

Schadelijk denk ik niet? Ik kan me vergissen. Ik vind het gewoon gevaarlijk de kaars moet maar omvallen door onbekende reden en heel je kamer in de fik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat er dan kans op brand is, als er niemand in de kamer is die bij kennis is. Kaars kan omvallen etc. Is dus schadelijk voor de veiligheid voor jou!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ zelfde antwoord als de anderen, dus - niet nodig, buiten dat, is het inderdaad gevaarlijk
Buiten het eerder genoemde risico van brand: Het verbranden van kaarsen levert een verhoging van CO2 in je kamer en kleine gehaltes aan reststoffen op. Dat is niet zo gezond als frisse lucht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is ten eerste gevaarlijk: een bijna opgebrande kaars kan vlam vatten met de omgeving (gordijn, boek, kleding enz.)

Bovendien laten kaarsen (zeker in een kleine ruimte zoals jij omschrijft) slechte deeltjes los (zoals roet) die je in ademt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij halen kaarsen zuurstof uit de lucht .
Het wordt ook warm, benauwd in je kamer ,
terwijl een frisse, geluchte kamer wel gezonder is.
Het lijkt mij ook nog supergevaarlijk trouwens.
Als ik jou was , zal ik ze dus wel uitdoen voor ik ging slapen en effe het raam wijd open.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8 Kaarsen in een dichte ruimte is te vergelijken met de vervuiling in een drukke straat met veel autoverkeer. Je zit dus een soort van "in de smog"... Daarnaast is de kans op brand groot. Ik snap wel dat het gezellig is, alleen je ademt het toch in, en dat lijkt me op de lange termijn weer niet al te best voor je gezondheid.