Ik had een goeie vraag in mijn hoofd ,maar was even afgeleid en nu is hij weg . Hoe kan ik hem terug krijgen of is hij echt weg?

Hoe werkt dat nou met iets dat je "ineens" weer vergeet. Zo'n goeie vraag , was er onder de indruk van , foetsie.

De omstandigheden : heb niet veel te doen op dit moment behalve thuis goeie vragen te beantwoorden. ( zeer goede tijdsbesteding hoor )

Toegevoegd na 51 minuten:
Ik heb mijn vraag terug hoor . Zal hem nog niet stellen vandaag , maar ik heb hem nu opgeschreven.

De oplossing was : teruggaan naar de plaats waar de vraag in mij opkwam , bedenken wat het was waar ik aan dacht ... en vervolgens een paar minuten niet aan denken en ... daar was hij ...

Bedankt voor jullie tips en opmerkingen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Heel herkenbaar. Je wil een vraag stellen of je bedenkt dat je nog iets moet vertellen aan iemand, en als het moment er is dat het kan, ben je vergeten wat je wilde zeggen! Heel frustrerend is zoiets, en vaak ben je het dan ook echt (even) kwijt. Soms helpt het wel als je in je gedachten nagaat wat je allemaal gedaan hebt, dus ook waar je was toen je je vraag bedacht en wat je deed bijvoorbeeld. Aan de hand van associaties kan het brein het dan misschien terughalen.

Maar het werkt gewoon gek: soms schiet het je echt OPEENS weer te binnen, en wat ik dan vaak doe is sleutelwoorden opslaan als smsbericht in mijn mobiel; dan vergeet ik het echt niet meer ;-)

Het schiet je waarschijnlijk nog wel te binnen denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Als 't werkelijk 'n hele belangrijke vraag was komt 'ie vanzelf wel terug denk ik...
Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan de moderator in je hoofd vragen of ie hem terugzet :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hou je even niet bezig met wat die vraag was. Even wat andere dingen gaan doen en die vraag schiet je zo weer te binnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je denkt tegelijk aan meerdere dingen. De vraag komt wel terug, als deze terugkomt gelijk pen en papier pakken.
We hebben er gelukkig allemaal wel eens last van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zing het maar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga terug naar de plek waar die vraag destijds opkwam... Soms heeft een voorwerp of een plek een herinnering weer terug...

Zo heb ik dat mijn kinderen geleerd... Ga terug nar de plek waar jij herinnert dat je de gedachte kreeg...

En je kunt je nooit herinneren waar en hoe laat je je horloge (of ander voorwerp)verloren hebt...

GV is goed voor de ontwikkeling, al is het maar in algemene zin...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij ons thuis was de reactie op het iets dergelijks:"Als je het niet zeggen kan zing het maar"
Ik denk met de achterliggende gedachte als je het andes benadert komt het wel terug.
Of :" Dan zou het wel een leugen zijn" of te wel iets wat niet opgeslagen wordt
Dit zijn simpele volkswijsheden geen weten schappelijke uitleg...:)