Door wat er vroeger is gebeurd heb ik anorexia gekregen, kan ik hiervoor een vergoeding krijgen, zoja hoeveel?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat wil je daarvoor krijgen dan? Geld? Het is hier Amerika niet hoor...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja. maar op schadevergoeding staat dat wel voor bepaalde dingen
ronron1212
12 jaar geleden
wat is waar en hoe gebeurd dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou ik ga niet teveel in details treden maar, door mij (stief)vader zijn wij mishandeld en allemaal altijd dik genoemd enzo en zulke dingen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En gaat geld dat oplossen? Denk eerder dat je hulp in natura nodig hebt. En ik weet waarover ik spreek, voor je me een botnillis noemt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, maar een schadevergoeding is altijd mooi meegenomen en het klinkt mischien heel stom, maar jullie kunnen niet zeggen dat het niet zo is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gast, hulp in natura moet ook betaald worden..of hulp dat nodig is geweest kan terug betaald worden. Hier is geld voor nodig..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe zou je willen bewijzen dat jouw stiefvader hier de schuld van is?
Ritsuka
12 jaar geleden
Met geld alleen ben je er niet, je kunt beter vragen dat psychische hulp vergoed word.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vergis je niet dat het een hard gelag zal worden in de rechtbank. Je zult echt een verklaring moeten hebben van een deskundige. En wat als je stiefvader ontkent? Dan heb je geen poot om op te staan, denk ik dan. Ik denk dat je je meer moet richten op je genezing. Je gezondheid is het allerbelangrijkst en is niet in geld uit te drukken.

Antwoorden (4)

Je moet in ieder geval kunnen aantonen dat je daardoor an hebt gekregen. Dat lijkt me vrij moeilijk, omdat je dat moeilijk kunt bewijzen, denk ik. Maar zoiets zal dan moet worden opgemaakt door een psychiater.
Mss kun je dan via de rechtbank een schadevergoeding krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is overal bekend heb bij de kinderarts moeten komen het GGZ
dus daar kan het niet aan liggen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jouw kinderarts kan wel iets zeggen,
maar dat is niet genoeg bewijs voor de rechtbank.
Hiervoor kan je geen vergoeding krijgen. Je kan je stiefvader voor de rechter proberen tot verantwoording te laten roepen maar de bewijslast en de koppeling naar anorexia is een heel lastige. daarnaast is het nog de vraag of je stiefvader wel zou kunnen betalen.
ronron1212
12 jaar geleden
Je kunt:

* Jouw stiefvader aansprakelijk stellen.

* Een advocaat nemen om een rechtszaak te beginnen.
Maar wat is dan mishandeling? Onder mishandeling wordt verstaan het opzettelijk iemand toebrengen van enig lichamelijk letsel.
En: er is in het strafrecht ook nog onderscheid tussen lichamelijk letsel en ernstig lichamelijk letsel.

* Als je dat laatste kan bewijzen ben je al een eind.

* Dan moet er nog "onomstotelijk" komen vast te staan
dat jouw eetprobleem daar een gevolg van is.
Getuigen zijn daarbij van wezenlijk belang.
Dus: deskundigen die dat verklaren.

Intussen ben je dus een hoop geld kwijt aan die advocaat.

En weinig kans op succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allereerst wil ik zeggen dat ik het moedig van je vind om hier op GV je vraag te stellen het moet zo wie zo moeilijk zijn om er over te praten en ik denk dat je hier een goede stap in de goede richting zet ga zo door.

Je zou eens kunnen kijken bij een Juridisch loket waar je gratis info kunt inwinnen hoe je zo iets zou moeten aan pakken je kunt ze ook bellen.

maar wat ik denk voor al belangrijk is, is dat je van je anorexia afkomt

Het herkennen van gevoelens van woede en te leren ze op een veilige en gepaste manier te uiten, zijn voorname punten bij het herstellen van anorexia.

Misschien heb je wat aan de volgende tips

1. Neem iemand waarvan je op aan kan in vertrouwen
2. probeer het niet alleen op te lossen
3. vermijd het je af te zonderen vooral op de momenten
dat je je kwetsbaar voelt (bel iemand op)
4. maak een wandeling met iemand en praat over al je
problemen.
5. zorg voor een doel in je leven, iets waar je naar toe
kunt leven.
6. Schrijf dingen op waar je plezier aan beleefd.

Wat mij heeft geholpen positiever te worden is simpel s'avonds voor het slapen gaan 3 dingen in een boekje te schrijven waar ik die dag vreugde of plezier aan beleeft had, dat konden soms kleine dingen zijn zoals de mooie kleuren van een bloem een vogeltje dat ik had horen fluiten, de heerlijke warmte van een kachel, de poes die bij me op schoot kwam zitten, probeer het maar eens een maandje. Er zijn echt heel veel dingen in het leven die de moeite waard zijn, en als we ons daar wat meer bewuster van worden helpt dat de nare dingen op de achtergrond te dringen en je te concentreren op de dingen die we wel hebben of kunnen.

Je kunt vanavond al 1 ding opschrijven lieve mensen op GV die je graag willen helpen.
Ik hoop echt dat het je zal helpen. sterkte

Groeten en liefs Mealycook