Wie weet er een goed middel tegen de opvliegers overgangsklachten?

ik slik al een geruime tijd Famosan van a.Vogel maar werkt niet. Ik blijf ook zo moe vanwege het slechte slapen..dekbed af dekbed toe..trui aan trui uit...wie weer er een antwoord op?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Het hoort erbij. Het beste kan je je eraan overgeven. En een extra slaapje doen als je de kans krijgt. Kleding erop aanpassen, en af en toe verkoeling zoeken.
Met hormonen werken, via de huisarts, kan in een enkel geval noodzakelijk zijn, omdat de prestatiemaatschappij erom vraagt, maar het beste is, je lichaam zelf haar evenwicht te laten hervinden.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het over je heen laten komen is naar mijn idee de beste manier om ermee om te gaan. Je kunt gewoon denken, dat het erbij hoort en dat is ook zo. Vervelend, maar uiteindelijk na een tijd heb je nergens meer last van.
Wat je wel kunt doen is via de huisarts een middeltje vragen waardoor je niets meer merkt van de overgangsklachten, maar of dat de beste oplossing is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11 natuurlijke (dagelijkse) manieren om opvliegers te bestrijden.
Ik hoop dat er voor je iets tussenzit dat helpt want ze zijn zoooooo vervelend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de eerste plaats: raak niet in paniek.
Als u zich bezorgd maakt, wordt de situatie alleen maar erger.
Geregelde energieke lichaamsbeweging is nuttig omdat het lichaam mede daardoor leert met overtollige hitte om te gaan en sneller af te koelen.
Een eenvoudige maatregel die u ook kunt uitproberen, is een glas koud water te drinken of uw handen in koud water te houden.
Maak er daarnaast een gewoonte van wijde kleren in laagjes te dragen, zodat ze gemakkelijk uit- of aangetrokken kunnen worden. Bij katoen en linnen kan transpiratievocht beter verdampen dan bij synthetische stoffen.
Probeer ’s nachts de laagjesbenadering, met verscheidene dekens die apart naar behoefte toegevoegd of weggehaald kunnen worden. Houd schone nachtkleding bij de hand.

Probeer vast te stellen wat uw opvliegers schijnt te bevorderen. Het gebruik van alcohol, cafeïne, suiker en hete of gekruide spijzen kan ze op gang brengen, evenals roken.
Het bijhouden van een dagboek waarin u vermeldt wanneer en waar de opvliegers zich voordoen, kan u helpen de spijzen en de activiteiten die ze bevorderen te identificeren. Vermijd die dingen dan.

Artsen die zich specialiseren in voedingssupplementen bevelen verscheidene middelen ter vermindering van opvliegers aan, zoals vitamine E, teunisbloemolie en de kruiden ginseng, dong quai en Cimicifuga racemosa (zwarte cohosh, een zilverkaarssoort).
Volgens sommige artsen helpen de op recept verkrijgbare medicijnen Bellergal en clonidine, maar naar verluidt zijn oestrogeenpillen of -pleisters het meest effectief.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer Isoflavonen van Solgar eens. Met name genisteïne en daidzeïne zijn uitgebreid onderzocht. Isoflavonen kunnen een ondersteunende rol spelen bij overgangsverschijnselen (opvliegers). Voorts hebben isoflavonen een gunstige invloed op de botaanmaak, de cholesterolhuishouding en hart- en bloedvaten.

Ik kwam op mijn veertigste al in de overgang. Een vreselijke tijd, men verwacht wel 100% inzet op je werk. :( Ik kreeg eerst hormonen van mijn arts. Maar die verdroeg ik niet. Toen kwamen de Isoflavonen van Solgar net op de markt, een natuurlijk middel. Ik moest ervoor naar Nederland, want in België nog niet te krijgen. Maar dat had ik er grààg voor over, ook de prijs. Want mijn klachten waren zo goed als verdwenen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elke vrouw reageert op overgangsklachten niet zelfde en opvliegers zijn een van de normaal overgangsklachten maar bespreken met uw huisarts over deze probleem is het beste oplossing voor geneesmiddel.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik adviseer u om katoen dekbed te hebben en om een een laagje katoen kleren te dragen en om te douchen voor slapen