Wat is er mis in mijn keel?

Sinds gisteren heb ik (zie op tekening waar de zwarte cirkel rond is) heel erge pijn. Ik weet niet van wat het is. Weet iemand of het iets met mijn keel te maken heeft? Ik hoop het niet wat ik zing zo graag. En van gewoon ziek zijn kan het toch niet zijn of wel? Want enkel dat doet pijn. Kan iemand me helpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat de enkel ervan los staat. Waarschijnlijk een griep of keelinfectie, misschien even langs de huisarts als het een paar dagen aanhoud. Verder zou ik veel rust geven aan uw keel.

Het beste antwoord

Het zou een opgezette lymfeklier kunnen zijn. Betast je keel eens een beetje drukkend op die plaats. Als het een klier is kan je een verdikking voelen. Meestal is een gezwollen lymfeklier een reactie van het afweersysteem door een infectie. Dan gaat ze vanzelf weer weg.
Maar de pijn kan ook andere oorzaken hebben. Raadpleeg een arts voor onderzoek en advies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
iemand van mijn klas zei tijdens de praktijk les gelaatsverzorging dat mijn klieren gezwollen waren, en heb er nog steeds pijn aan. Dus zal maar een bezoekje aan de dokter brengen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (3)

ik denk in jou geval het beter is dat je de huisarts bezoekt, in je keel kan het van alles zijn ...een ontsteking of een andere infectie...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als dat pas sinds één dag is, hoef je je nergens zorgen om te maken. Misschien komt er een verkoudheid aan, of een griepje. Iedereen heeft weleens keelpijn, en vaak gaat dat vanzelf weer over. Over een week zing je vast weer als een lijster.

Ga wat vroeger naar bed, slaap 1 of 2 nachten goed, neem een warm bekertje melk met honing, en als je over een dag of 4 nog keelpijn hebt, bel dan even met je huisarts, met de vraag of je even langs mag komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan zijn dat er een stukje eten vast zit! Ik heb zelf op die plaats ook pijn. Ging ik naar de dokter zat er gewoon een stukje eten! Ik zou voor de zekerheid toch even naar de dokter gaan! Succes