Hoe kun je zorgen dat je meer energie krijgt gedurende de dag?

Ik ben vaak moe en heb door de dag weinig energie. Daardoor blijven dingen liggen en heb ik minder plezier in dingen. Ik zie er soms al tegenop om iets te moeten gaan doen.
Volgens mijn huisarts kan de vermoeidheid heel goed komen van medicijngebruik en aangezien ik niet met deze medicijnen kan en wil stoppen zou ik me erbij neer moeten leggen.

Wat zou ik kunnen doen om te zorgen dat ik wat fitter word. Ik wandel 3 keer per dag een stuk met de hond, vaak 1 keer 1 uur en twee keer een half uur, dus beweging heb ik volgens mij voldoende. Zijn er nog andere dingen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3K

Het beste antwoord

Zoals hier boven ook gezegd is, kan het inderdaad goed helpen om een vast ritme door te voeren.

Je geeft aan dat je zelfs al opkijkt tegen de dingen die je moet doen, wat ook kan maken dat je je steeds vermoeider gaat voelen.
Als er ook dingen zijn die je leuk vind en niet veel energie kosten, zoals bijvoorbeeld je favoriete serie of film kijken, wat lekkers snoepen of een boek lezen, kun je jezelf daarmee ook motivatie geven.

Bedenk een beloningssysteem voor jezelf; als je nu eventjes de boodschappen gaat doen, kun je daarna je favoriete serie gaan kijken, bijvoorbeeld.

Zorg ervoor dat je je ontspannen en lekker voelt, en wel rekening houdt met het feit dat je snel moe bent. Vraag niet teveel van jezelf. Beloon jezelf door lekker uit te rusten als je iets goeds gedaan hebt.
Wees niet te streng voor jezelf, want dat kan zeker leiden tot uberhaupt geen zin meer hebben in bepaalde dingen doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Mulit Vitamine preparaten kunnen je een "boost"geven; eet ook producten waar veel ijzer in zit..stroop/sla,/spinazie..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat in jouw geval heel goed kan helpen is een vast ritme.
Alles op gestelde tijden doen, dagelijks.
Dus elke dag om 8 uur opstaan, ontbijten. Half 9 douchen. 9 uur met de hond gaan wandelen. Dan een uurtje voor je zelf. 12 uur luchen. Enz.

Dit was natuurlijk alleen maar een voorbeeld. En je moet zelf je eigen dagindeling maken. Maar het is wel iets wat goed helpt tegen vermoeidheid. Puur omdat je niet na hoeft te denken wat je moet gaan doen. Of omdat je te lang blijft hangen omdat je geen zin hebt.
Dus ritme en discipline.

En misschien is het mogelijk om andere medicijnen te gebruiken of een lagere dosis.
Maar dan ik niks over zeggen aangezien ik niet weet wat je gebruikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben zelf een creatief en spontaan mens die een hekel heeft aan plannen en schema's. Dus hoewel jouw tip heel goed kan werken, past het helemaal niet bij mij. Maar discipline is iets wat ik wel goed zou kunnen gebruiken.
Als je moe opstaat en moe naar bed gaat, kan het wel eens aan de slaapkwaliteit liggen. Er kunnen heel wat oorzaken zijn waardoor deze niet goed is (apneu's, onrustige benen, overmatig snurken enz.). Zonder dat je dat zelf hoeft te merken, kan het zijn dat je niet diep genoeg slaapt. Een slaaponderzoek kan dat uitwijzen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ga 2x per week 's morgens voor het werk naar de sportschool, en ik moet zeggen, op die dagen ben ik fitter dan op de andere dagen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zorg in ieder geval ook voor een energierijk ontbijt. En dan liefst met "langzame" koolhydraten, dus granen (bij voorkeur volkoren) en wat eiwit , bijvoorbeeld in de vorm van yoghurt.
Muesli met yoghurt geeft wat je nodig hebt om zeker de hele ochtend energie en concentratie te hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan alleen maar een wedervraag stellen als antwoord...

Hoe kun je zorgen dat je minder energie verkwanseld gedurende de dag?

Is dat niet een basalere vraag... Waarom moet je NOG meer energie, terwijl jij die de hele dag loopt te verkwanselen...

Hou de energie die je van het bestaan krijgt beter bij jezelf... Lijkt me veel en veel verstandiger om te doen... of te leren als je dat nog niet kunt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Behalve je medicijn gebruik kunnen er ook andere oorzaken zijn, misschien eens vragen om een uitgebreid bloedonderzoek, glucose,hb,schildklier.
Verder kan zoals hierboven ook al staat voeding ook invloed hebben, ik wordt zelf bv moe als ik suiker gebruik of veel koolhydraten. Regelmatig kleine maaltijden werken bij mij beter. Maar dat is soms zo persoonlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dextro energy

Toegevoegd na 3 minuten:
of een blikje. . .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ten eerste is het essentieel te weten welk medicijn u gebruikt. Indien u thyrostatica gebruiken (lamliggen van T4, schildklierhormoon), dan is het niet meer dan logisch dat u moe bent. Naast alle huishoudelijke tips als meer bewegen is het wellicht ook goed eens na te gaan of de moeheid geen andere oorzaak kan hebben.

Heeft u nog doelen voor ogen die u wil bereiken?
Zijn er laatst ingrijpende gebeurtenissen geweest?
Heeft u het gevoel dat u alleen voor anderen rent en niet aan uw eigen trekken komt?

Dit zijn vaak de minder leuke vragen om jezelf te stellen, de confrontatie kan hard zijn. Maar soms is dit ook de manier om vast te stellen waar uw wensen en behoeftes liggen. Indien u die weet te vinden en daar ook de beloning uit weet te halen, dan kunnen uw hersenen niets anders dan u daar voor belonen en een boost aan energie geven!

Veel succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
neem een energiebooster smorgen's,dan krijgt je lichaam even een shot om te beginnen met de dag,gewoon te halen bij de apotheek

Toegevoegd na 1 minuut:
ik heb het zelf 3 jaar geleden gehad maar dat was vanwege een inzinking/depressie,maar het hielp bij mij wel maar toen ook een medicijn die die goede stoffen aanmaakt