verouderd je huid sneller door in de sauna te gaan?

om je huid jong te houden,is t toch belangrijk de vocht erin te houden,en te beschermen tegen radicalen omstandigheden.wordt je huid niet sneller oud in de sauna,met al dat vochtverlies en extreme hitte op je huid?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

de sauna zorgt ervoor dat je je porien goed schoon worden,alle rotzooi komt uit je porien,dat gaat met behulp van vocht,daar heb je helemaal gelijk in,daarom is het zo dat je na een saunabeurt je koud afspoeld(porien weer sluiten)en je pauze moet nemen met veel drinken(vocht weer aanvullen)zo krijgt je huid een heerlijke schoonheidsbeurt,enne wil je het goed doen:ga even in een natte sauna,dan eruit en smeer je in met scrub,daarna de natte sauna weer in en lichtjes je masseren,daarna afspoelen onder de douche en je dode huidcellen zijn ook nog eens weg....oja voor nog een fabel de wereld uit te helpen:je valt niet af van de sauna!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

ik heb zelf het idee dat het erg goed is voor m'n huid.
ik scrub het buitenste dode laagje er af, en zweet alle roptzooi er uit.
wel smeer ik me na afloop goed in.

Toegevoegd na 35 minuten:
ook raakt je huid goed doorbloed.
Rieneke1
14 jaar geleden
Nee, juist niet!
Je huid heeft juist het meeste baat bij een saunabezoek. Het heeft een oppervlakte van anderhalf tot twee vierkante meter en is daarmee ons grootste orgaan. Omdat het hele oppervlak voorzien is van warmte- en koudereceptoren, bloedvaten, zweetklieren en poriën, reageert de huid zeer positief en zonder problemen op de temperatuursverschillen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het juist goed is om naar de sauna te gaan, zodat je huis gezuiverd kan worden en dat je lichaam een moment van ontspanning krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik in de sauna zit is mijn belangrijkste bezigheid het afpellen van hele rollen huid. Het voelt goed aan, maar of dat nu goed is kun je natuurlijk niet zeggen. Zolang het goed voelt, moet je aannemen dat het goed is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals bij alle zaken .... al wat je met overmate doet is slecht en al wat niet overdreven is is goed. Balans ...