Het woord zegt het al; de kracht om te leven.
Dit kan je uit een heleboel verschillende dingen halen, maar het is maar net wat jóú persoonlijk die kracht geeft.

Voor sommigen ligt het in het verwezenlijken van hun ambities en dromen, voor anderen misschien wel in het vinden van de 'ware liefde'.
Velen vinden het simpelweg in de kleine geluksmomentjes in het leven; de liefde van je vrienden, familie en partner, de leuke en gezellige dingen die je kunt doen, het uitoefenen van je hobbies, vakanties, noem het maar op...

Je levenskracht maakt dat je iedere dag de wil weer hebt om uit bed te komen en je dag te beginnen, zelfs naar je werk te gaan al is dat niet je favoriete bezigheid.
Je levenskracht maakt dat je dikwijls toch kunt glimlachen wanneer je toch niet zo vrolijk bent, de zin hebt om door te gaan al zit het even niet zo mee.

Mijn levenskracht ligt in de hoop. De hoop op alles wat ik maar wil, droom en wens en dat dit uit kan komen. Dat met fantasie en wilskracht iedere droom uit kan komen.

Je komt aan je levenskracht door zelfkennis; leren weten wat je wilt, waar je gelukkig van wordt en wat je geheime dromen zijn die zich diep in je hart koesteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Levenskracht is de instinctieve drang tot overleven. Ieder organisme kiest tegen de dood en voor het leven. Daaruit kun je kracht putten om iets te doen met je leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
levenskracht is het bloed dat door je aderen stroomt en de liefde die je krijgt en ontvangt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof er niet zo in. Ik ben niet somber, maar ik vrees de dood minder dan het leven. Ik heb mijn instincten, dus ik wijk wel uit voor een tram of bus, maar dat is dan ook wel. Doodgaan is een vorrecht. Je moet de film Accuracy of Death (IMDB 1067086) eens zien met mijn geliefde speler
Takeshi Kaneshiro

Toegevoegd na 6 minuten:
http://en.wikipedia.org/wiki/Takeshi_Kaneshiro
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Levenskracht heb je, en dat had je al voordat jij "ik" kon zeggen... En ik zeg je dat je nog levenskracht hebt, nadat je "ik" kan zeggen...

Dus daar kun jij zelf niets mee doen, JIJ komt pas na levenskracht... Dus anders gezegd, Levenskracht is er eerst en dan pas kom JIJ... En daarmee gaan sleutelen is precies hetzelfde als dat je probeert jezelf aan je schoenveters op te tillen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gaan voor het leven en ook heb je je dieptepunten:weer eruit klimmen en doorgaan met je leven!!!je niet laten kisten want daar is het leven te kort voor dus haal eruit wat erin zit.......als je zo denkt dan heb je levenskracht!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe je er aan komt kan ik je niet zeggen..je zult er mee geboren worden denk ik..
Wat het is weet ik wel: mensen met levenskracht kunnen gewoon niet opgeven tot al die kracht tot de laatste druppel is verbruikt... Die worden door het leven steeds weer neergeslagen maar staan ook steeds weer op... en dat kan wie dan ook, waar dan ook zijn..ongeacht welke oorzaak...
Ik ben zo iemand.. en soms betreur ik die kracht wel eens.. mijn huidige situatie vraagt ook om een portie kracht en ik heb al veel moeten gebruiken de afgelopen jaren.. wens soms weleens dat ik die kracht niet had en me over kon geven maar dat zit niet in me...
Levenskracht laat je knokken terwijl je net zo lief onder een deken had willen kruipen en verstoppen voor de hele wereld...