Kun je van een schattig jongetje naar een lelijke tiener en dan knap worden als volwassene?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wie zegt dat je lelijk bent dan??

Antwoorden (10)

Ja, natuurlijk kan dat (ook al is het wel subjectief).
Als je bv. lelijk wordt door veel puisten, is de kans heel groot dat je die niet meer hebt als je volwassen bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk kan dat dat ! Sommige jongens zijn als jongen lelijk maar worden later heel mooi, dat komt omdat je in de pubertijd pukkels en groeiproblemen krijgt en daardoor ook onzeker wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, de meeste tieners worden er niet mooier op gedurende de pubertijd. Veel acne, een soms bottig voorkomen of juist veel vet.

Op het moment dat je uit de pubertijd raakt en je lichaam klaar is met veranderen dan weet je pas hoe je er uit zult gaan zien en zelfs dan kan je er nog wel wat aan doen door bv naar de sportschool te gaan, je huid goed te verzorgen en een leuk kapsel te nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Teneerste is knapheid enigzins relatief. Wat de een mooi vind, hoeft de ander niet per see mooi te vinden.

Wel is er een schoonheidsideaal, dus een bepaald uiterlijk wat bijna iedereen wel mooi vind.

Om je vraag te beantwoorden, ja, het komt wel eens voor dat men iemand op latere leeftijd pas mooi vind.

Toegevoegd na 1 minuut:
Echter, van een lelijke tiener naar een knappe volwassene lijkt me wel een erg grote "stap".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedereen heeft wel iets moois, al is niet elk persoon in staat om dat zien! In mijn klas op de middelbare school zat een meisje met behoorlijk overgewicht, maar zij had een symmetrisch perfect gezicht en was altijd goed gekleed. Zodoende vond ik haar mooi. Je moet door wat over het algemeen als lelijk beschouwd wordt heenkijken. En beseffen dat iemand die er aan de buitenkant knap uitziet aan de binnenkant wel eens heel erg kan tegenvallen. Wat is te prefereren: er als een filmster uitzien en je onuitstaanbaar en hooghartig gedragen, of er als een gemiddelde mens uitzien en door iedereen gekend worden als sociale aimabele man? Hoe belangrijk is knapheid nou eigenlijk? Jij denkt misschien dat je dan meer succes zult hebben, maar in werkelijkheid is dat echt niet zo!
Amadea
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Klopt, iemand kan een prachtige lach hebben, of stralende ogen. Iedereen heeft iets moois.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb serieus bijna gejankt om mijn hoofd
Ritsuka
12 jaar geleden
Door alle hormonen die in de puberteit door je lichaam gieren, kan je je slecht gaan voelen. Maar je bent echt niet lelijk hoor, kan ik zo al zeggen.
Amadea
12 jaar geleden
Kijk nou bijvoorbeeld naar Jack Spijkerman. Aan zijn gezicht is te zien dat hij in z'n jeugd ernstig geplaagd is door acné. Hij heeft een bril, een dikke neus, is kalend. Maar wat geeft dat? Ik denk dat hij als onderwijzer een hartstikke leuke leraar was en zijn leerlingen hem graag zagen. Dat is gelukkig niet heel veel veranderd sinds hij op de televisie komt. Geen mooie man, maar wel een die succesvol is!
Amadea
12 jaar geleden
Daar valt mij één klein dingetje op wat ík lelijk vind: de te korte nagels! Verder zie ik gewoon een leuke jongen!
Ritsuka
12 jaar geleden
Een lachende foto zou leuker zijn, maar inderdaad een leuke jongen :)
Ritsuka
12 jaar geleden
Ik denk dat je het beste een sport of hobby kan zoeken waar je goed in bent, zodat je zelfvertrouwen stijgt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind mezelf ook te wit
Amadea
12 jaar geleden
Dat is vrij eenvoudig op te lossen: een zonnevakantie of een paar bezoekjes aan een zonnebank!
Ritsuka
12 jaar geleden
En lekker buiten spelen als de zon schijnt.
Ik snap trouwens echt niet wat je lelijk aan jezelf vind, ik kan op de foto echt geen afknappers ontdekken hoor.
En het is winter, iedereen is wit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik moet er trouwens wel bijvertellen dat ik acne heb en van die rare wallen die zo diagonaal lopen maar dan gebogen als een halve maan. Ook heb ik een aantal moedervlekken.
Ritsuka
12 jaar geleden
Acne: heeft elke puber wel, gaat vanzelf weg. Zoek op deze site voor tips tegen puistjes.
Wallen: hebben ook veel mensen, niet zo erg hoor.
Moedervlekken: wat is daar erg aan? Nog steeds niks dat lelijk is hoor.
Wat vind je trouwens mooi aan jezelf?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niks, echt niks. Teveel moedervlekken op het lichaam waar ik me voor schaam. Wel 13 op 1 arm en 10 op andere arm.
Ritsuka
12 jaar geleden
dat is onzin, volgens mij had je hele mooie ogen hoor. Ik kan de foto nu niet meer zien. En denk je dat het iemand iets kan interesseren hoeveel moedervlekken je hebt? Is ook helemaal niks ergs aan moedervlekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooie ogen lijkt zo door die foto, maar valt reuze mee
Ritsuka
12 jaar geleden
ik geef het op, elke keer als ik iets positiefs probeer te zeggen, haal jij jezelf weer gigantisch naar beneden.
Je bent niet lelijk, je hebt een minderwaardigheidscomplex.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sorry Ritsuka, maar ik ben gewoon een onzekere jongen
Kristal
12 jaar geleden
Ach ja Ritsuka, ik heb hem ook al vaak in een andere vraag verteld dat hij er goed uit ziet, maar hij wil er niet aan. Het zij zo.
Ritsuka
12 jaar geleden
Ik zie de onzekerheid ook al terug in de vragen geschiedenis: - Hoeveel kilometer moet je ongeveer per dag fietsen om af te kunnen vallen?
- Is het mogelijk om in NL moedervlekken te verwijderen d.m.v laser?
- Kun je van een dikke huid naar een dunne huid, dmv afvallen?
- Klinkt raar, maar is het mogelijk om dmv plastische chirurgie je lippen te verbreden en oogleden?
- Zien jongens er met een babyface ooit volwassen uit?
- Ik heb een vierkant hoofd en ik ben 17. Kan mijn schedel nog groeien of moet ik er maar mee leren leven?
- Hallo, ik ben niet tevreden over mijn haarkleur en vroeg of ik als jongen dat ook kan veranderen?
- Hoe kom je het beste van je acne, mee-eters en rode vlekken af?
- Nog 1 vraag over verzorging, kun je misschien ook je gebit laten verbreden, want ik heb nogal een smal gebit?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan ik niks aan doen, ben gepest vroeger om mijn uiterlijk
Ritsuka
12 jaar geleden
ik ben vroeger ook gepest, maar van alles aan jezelf willen aanpassen gaat niet helpen hoor. Je denkt misschien dat als je iets aan jezelf laat verbouwen dat je dan mooier en gelukkiger word.
Dit is niet zo, je gaat alleen maar teleurgesteld worden. Zoals ik al zei, probeer een sport of hobby te vinden, zodat je zelfvertrouwen omhoog gaat. Leer jezelf accepteren en zoek de goede punten, want je hebt ze echt hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@goldboy76 dit is een plek om kennis tedelen ipv een emo ontmoetingsplaats, doe aub wat met het antwoord en stop met zielig zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar je hebt wel gelijk ergens. Doei Ritsuka en Amandea, bedankt voor jullie antwoorden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@goldboy76 het is geenzins mijn bedoeling jou te beledigen enz. dat even voorop gesteld mensen proberen zoals je zelf ook wel inziet te helpen hopelijk kan het je helpen in je leven en ga je alles een keer wat zonniger inzien succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry dat ik zo reageerde nkvd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
no problemo kan gebeuren
Amadea
12 jaar geleden
Wat ik nog even als reactie wil geven: hopelijk beseft Goldboy dat verslaafd raken aan plastische chirurgie, wat bij sommigen die op geen enkele manier tevreden kunnen zijn met hun uiterlijk gaan doen, géén oplossing is om jezelf te accepteren. Dat gaat door tot het (wellicht te vroege) eind. Bekijk deze video maar eens:
http://www.tlc.nl/video/truth-be-told-verslaafd-aan-plastische-chirurgie
Wie beoordeeldwat schattig, lelijk of knap is.
Deze meningen verschillen per persoon.
Maar iedereen veranderd gedurende zijn hele leven van uiterlijk.
De vraag is ook: Wat doe je er zelf mee?
Hoe kleed je je?
Maar wat een ander daar in ziet, blijf altijd nog maar de vraag.
Uit deze vraag merk ik op: Deze persoon vond zich schattig als jongetje en wil een knappe volwassene worden.
Hoe oud ben je? Want hierbij kan dan misschien ook een stukje onzekerheid komen.
Daar groei je vanzelf overheen.
Iedere tiener twijfelt vaak over zijn uiterlijk, terwijl dit vaak helemaal niet nodig is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
17, maar ik heb al een stuk of 5x gehoord dat ik zo lelijk bent en niet alleen van bekende mensen maar ook onbekenden die ik 1x gezien heb.
Ritsuka
12 jaar geleden
onbekenden moet je je niks van aantrekken, maar dat bekenden zeggen dat je lelijk bent moet je niet pikken. Dat kun je toch geen vrienden noemen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Man waar maak je je druk om.
Iemand die zegt dat je lelijk ben moet je gelijk een passend antwoord terug geven in de vorm van: Dan denk ik dat ik maar een een spiegeltje voor jou ga kopen, het gaat bij mensen namelijk niet alleen om uiterlijk, ook om innerlijk. Zo kan ik er nog wel een hele serie voor je bedenken, maar laat ze gewoon merken dat je boven hun opmerkingen staat.
Als ze merken dat jij lekker in je vel zit gaat het wel over.
Maar blijf van je af bijten bij rot opmerkingen, dat verdient niemand. Misschien word je inderdaad wel die droomman die jij wil zijn, waarschijnlijk ben je dat nu al, alleen zie je het zelf niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies apocalypse10, wat je zelf van jezelf vind is het belangrijkste.
Dit bedoel ik met: probeer boven hun opmerkingen te staan,
zodat ze merken dat jij lekker in je vel zit, dan stoppen opmerkingen over uiterlijk. Opmerkingen maken is een vorm van pesten.
Als iemand die pester laat merken dat hij/zij sterker is, wordt het pesten meestal ook minder.
Als kind was ik mooi als tiener lelijk en daarna kwam het weer goed :)... Althans gezien de complimenten van anderen.Dus ja het kan wel, zeker wel.
Mss heb je als tiener wel veel puisten, weet je nog niet hoe je je het best moet kleden en je kapsel moet dragen....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uiterlijk is relatief wat iemand anders schattig vindt kan iemand anders lelijk vinden.

En iedereen zijn denkwijze verandert wanneer je ouder wordt.

Dus ja het is mogelijk maar ook niet hangt af hoe je het bekijkt.

Vindt het " lelijk" eigenlijk meer een mening dan een benaming.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat kan zeker!
in de pubertijd zijn het de hormonen die alles wat lelijker maken vindt ik zelf,acne en je lichaam ontwikkeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dat kan niet.
Knap is namelijk een kwalificatie die door andere mensen wordt gegeven. Dus het hangt er maar van wáár je precies af, waar je bent om 'knap' gevonden te worden.

Wel kun je innerlijk knap worden, door te accepteren wie en wat je bent. Dat is moeilijk, en daarom wordt juist dit extra gewaardeerd.