Als ik mijn hormoonspiegels grondig gecheckt wil hebben, bij welke specialist moet ik dan zijn?

En dan bedoel ik niet de huisarts, maar welke specialist is gewend dit soort dingen na te kijken, en dan echt goed?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Een endocrinoloog, die is gespecialiseert in ' klieren' en wat die afscheiden.
Hieronder vallen niet zweetklieren maar wel oa de bijnier en schildklier,.die hormonen afscheiden. Zie link voor meer uitleg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat blijkt een docrinoloog te zijn, en dat is vaak een specialisatie van een internist.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je 'en' vergeten bent voor '- docrinoloog', Amadea.
Daarvoor moet je bij een 'endocrinoloog' zijn. Dat is een arts die gespecialiseerd is in de diagnose en behandeling van hormonale (= endocriene) aandoeningen.

De endocrinoloog houdt zich bezig met de functie van hormonen in het lichaam en met ziekten die ontstaan door overproductie of juist het wegvallen van de productie van bepaalde hormonen, zoals diabetes.

Ook behandelt de endocrinoloog patiënten met stofwisselingsziekten en met aandoeningen van organen waar hormonen worden aangemaakt.