Hoe komt het dat je aan het einde van een werkdag een opgeblazen buik hebt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Drink je misschien veel frisdrank met bubbles? Of is het alleen op je werk dat je bij je lunch melk drinkt, en verder op de dag niet?

Antwoorden (8)

Ik vermoed dat je naar verhouding dan te veel hebt gegeten, bijvoorbeeld een stuk of wat Danoontjes...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wellicht ben je zo druk geweest dat je af en toe vergat uit te ademen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb dat niet. Ik vermoed dat het niet normaal is.

Kijk eens wat je eet en drinkt gedurende de dag. Gebruik je bijvoorbeeld voedingsmiddelen waarvoor je allergisch bent, al is het maar licht allergisch?

Een andere mogelijkheid is dat je stress hebt.

Houd eens heel precies bij wat je op een werkdag eet en drinkt. Eet en drink op een vrije dag dan precies hetzelfde, op dezelfde momenten. Krijg je dan ook die opgeblazen buik, dan ligt het aan je voedingsmiddelen. Anders moet je toch eens kijken naar je stress.

Ook je werkhouding zou een rol kunnen spelen, of het aantal malen dat je naar het toilet gaat.
Cryofiel
14 jaar geleden
Ik heb er soms last van... Dan heb ik er mijn buik vol van.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op het werk zetten ze je onder druk... vandaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ikdenk dat het gevoel strikt pesoonlijk is! Ik had altijd meer een leeggelopen gevoel,als ik na een werkdag thuis kwam!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Behalve met je voedingspatroon, kan het ook goed liggen aan de hoeveelheid stress of gespannenheid waar je mee te maken krijgt in je werk.

Ik veronderstel niets, maar heb je het er wel naar je zin?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken dat gevoel. Ik denk dat het komt doordat je vocht vasthoudt. Ik had het vroeger niet, als je wat ouder wordt ben je daar ook gevoeliger voor.
's Nachts komt de vochthuishouding ook weer op orde.
's Morgens is inderdaad die opgeblazenheid verdwenen.

Het is goed om overdag veel water te drinken.