Wat kan ik doen tegen haaruitval?

Ik heb ontzettend last van haaruitval. Niet in de zin van kaal worden, integendeel zelfs ek heb een flinke bos halflang haar. Ik word er soms echt gek van, ik vind meer haar van mezelf dan van mijn katten.
Ookal borstel ik mijn haar voor dat ik ga douchen, dan nog zit heel het putje vol haar. wanneer ik mij afgedroogd heb en alle haar heb weggespoeld en uit de douchecabine loop en ik draai me om ligt er weer haar, klevend aan de fles shampoo etc.
Mijn vriend word er ook gek van soms hij vind ook overal haar van mij.
Op mijn werk zelfs deed ik mijn laatje open en er lag een haar in van mij.
Wie heeft er wat tips om mijn haaruitval wat te verminderen? Op 2x per dag borstelen na dan..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (6)

ga naar de dokter hij geeft je medicijne en ik ken iemand hij had dat ook hij kreeg een soort schampoo en een soort olie voor je haar en bijna niks meer valt en later groeit het weer aan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik was zelf van plan mezelf weer eens te trakteren op zo'n peperdure set ampullen van DERCOS (alleen te koop bij apotheek) echt heel duur (30 euro?) maar echt de bossen haar in de kam worden veel minder.

Je schijnt wel ruim 100 haren op een dag te verliezen trouwens maar ik heb het ook wel eens, haal ik mijn handen door mijn haar heb ik gelijk een hele pluk tussen mijn vingers

zie link, nog duurder dan ik dacht, 37 euro
amigo
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Best duur ja, zeker als je een verpakking per maand nodig hebt en het moet 2 maanden worden gebruikt :-s Maar helpt het wel echt? Want dan is toch de moeite waard.
amigo
12 jaar geleden
mij helpt het echt en ik doe het wel anders dan er staat, ik gebruik gewoon 1/2 of 1/3 ampul ipv een hele (dan loopt het nl van je hoofd af, gewoon minder gebruiken en goed in masseren). Het beste zou zijn 2 sets achter elkaar aan maar ik ga mezelf (voor de sint ha ha) er nu ook één geven. Bij mij is dat bossen haar in je kam daarna echt minder
je zegt zelf al: ik heb een flinke bos haar, haaruitval heeft bij vrouwen een andere oorzaak dan bij mannen, 100 haren per dag verliezen is normaal, dus tel ze eens, lang haar, dus ook half lang, zal sneller afbreken dan kort haar, ook het gebruik van haarelastiekjes kan ervoor zorgen dat het haar afbreekt, op de verkeerde manier borstelen ook, begin onder aan en werk dan langzaam naar boven toe.
Haaruitval gaat gepaard met kale plekken, is dat niet het geval, dan is het waarschijnlijker dat je haar afbreekt, dan kun je beter advies bij een goede kapper vragen, heb je echt haaruitval, ga dan naar een arts, want je moet de oorzaak weten om het goed te kunnen behandelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb gehoord dat je dan biergisttabletten moet innemen of een vit.B.-preparaat. Het schijnt echt te helpen.
En soms zijn er tijden dat je veel uitvalt en dan houdt dat ineens weer op. Ik heb heel lang haar gehad en had zo'n schommelend haaruitval-gebeuren.
Ook stress heeft invloed op haaruitval
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je er echt hulp wil zou ik naar een arts gaan. Weet je wat de mogelijkheden zijn voordat je vanalles gaat proberen wat je geld gaat kosten.
Direct maar goed laten informeren toch? ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is normaal om rond deze tijd van het jaar meer haar dan gewoonlijk te verliezen. Herfst en lente zijn daar typische seizoenen voor.

Volgens mij helpen al die "middeltjes" niet, of misschien helpen ze wel tijdelijk, maar als je ermee stopt valt je haar alsnog uit.

Het is normaal, maar vervelend. De beste raad die ik je kan geven is: even doorbijten.