Hoe kun je je borsten door middel van voeding stimuleren te groeien?

Ik ben ongeveer 2 jaar geleden 25 kilo afgevallen. Ik heb toen een eetprobleem gekregen, waar ik inmiddels vanaf ben. Ik heb nooit echte anorexia of boulimia gehad, maar at wel heel strikt en heel regelmatig (orthorexia). Mijn menstruatie is toen ook gestopt en nooit meer teruggekomen.

Nou ben ik natuurlijk in de groei zo ontzettend afgevallen. Mijn borsten zijn hierdoor in de groei nooit gegroeid. Ik heb dus geen eens een cup aa, ook die bh is te groot.

Vele meisjes schrijven op dat ze van die kleine borsten hebben en wat ze er aan kunnen doen. Ik begrijp ook best dat dat gewoon onzekere meisjes zijn die zich daar druk om maken. Mensen schrijven dan altijd dat ze zich niet druk moeten maken, want het komt allemaal vanzelf.

Daarom is voor mijn probleem op geen forum geen antwoord te vinden. Ik ben namelijk 16, maar ook niet meer ongesteld, waardoor ik bang ben dat ik misschien bepaalde hormonen niet meer aanmaak of iets dergelijks. Heeft iemand enig idee of het daar misschien mee te maken kan hebben dat mijn borsten niet groeien? Ze zijn namelijk echt ontzettend klein. Het probleem is dat kleren ook nooit mooi passen. Is er misschien een voedingsmiddel wat helpt om je borsten te vergroten? Ik eet al elke dag lijnzaad, omdat ik heb gehoord dat daar oestrogenen in zitten. Dat doe ik nu al zo ongeveer 1 jaar, maar heb niet het idee dat het werkt? Ik hoop op jullie hulp!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4K

Antwoorden (2)

Mij lijkt het erg verstandig als je met de dokter gaat praten! want je moet niet vergeten dat als je niet menstrueert je ook geen kind zou kunnen krijgen later!
ook kun je kijken naar hoe jouw familie er verder uitziet op borstgebied, misschien zit het in de familie dat het niet zo groot wordt allemaal en is het bij jou nog meer verminderd omdat je een eetstoornis gehad hebt?
een dokter kan je hormonen voorschrijven, die er misschien voor zorgen dat je ontwikkeling weer verder gaat op een normale manier.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk, ik zeg ik denk want ik ben geen dokter, mijn oordeel heeft dus geen enkele waarde, dat er iets beschadigt is in je lichaam waardoor je een bepaald hormoon mist wat er voor zorgt dat je borsten groeien en je ongesteld wordt, maar zoals ik al zei, dit is echt iets voor een dokter.
Je zegt niet hoe lang je bent en welk gewicht je hebt.

Als je menstruatie gestopt is en nooit meer teruggekomen, heb ik het idee dat je zwaar ondergewicht hebt.

Een veel te mager lichaam heeft al helemaal geen borsten.
Die borsten bestaan namelijk uit
melkklieren, vetweefsel en bindweefsel.

Als daar geen vetweefsel zit, kan jij lijnzaad en andere zooi eten wat je wilt, maar daar krijg je geen borsten van.

Dus zorg voor een normaal gezond gewicht.
Zorg dat je hormoonhuishouding weer herstelt.
En dan kun je aan iets van borstgroei gaan denken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, een dergelijk voedingsmiddel is er niet. Heel veel meisjes vinden hun borsten te klein. Als het makkelijk was om ze te vergroten door iets te eten, dan zou het probleem minder groot zijn. Je kunt je borstspieren trainen. Die spieren liggen onder en net boven je borsten. Niet je borsten zelf. Gelukkig zijn er tegenwoordig hele leuke bh's met wat onzichtbare vulling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goede bh-tip momo