Klopt de stelling dat mannen meer zweten of sneller zweten dan vrouwen en waarom is dit zo ?

Ik stel vast dat bvb in de sauna ik na een tijdje helemaal in het zweet sta en dat er bij mijn echtgenote nog geen druppel zweet te zien is.
Klopt het dat mannen meer of sneller zweten dan vrouwen en waarom ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (9)

Nou, in de sauna zweet ik zeer snel. Ik kom al sinds mijn 12e in de sauna en ik denk dat een lichaam moet leren zweten.
Of er een gemene deler is wat betreft man- vrouw verdeling durf ik niet te zeggen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij is dat heel persoonlijk.
ik zweet snel, maar bij sommige mannelijke vrienden is dit niet het geval.
Rieneke1
14 jaar geleden
Ja dat is generaal gesproken zo... Inderdaad... Waarom weet ik ook niet, maar het is zo...

Zou het mogelijk zijn dat het zo is... Mannen komen van Mars en vrouwen van Venus... Is onzin, maar laat wel zien dat er verschil is... En in energie gaat een man anders om met hitte, met wrijving, met een probleem...Vrouwen laten het eerst toe en mannen gaan meteen in de aanval om de hitte te pareren... En vrouwen laten zich koeltjes opwarmen tot het zweet hen uitbreekt... Of anders gezegd, op Venus is het veel warmer, geen wonder dat ze veel later gaan zweten dan mannen...
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ik geef nooit minnetjes, maar je maakt het me nu wel heel moeilijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet kijken naar wat ik bedoel... En de bron is XiniX... tja... Maar je moet niet met je hamer voor je kop slaan hoor, dan zou dat wel eens niet goed af kunnen lopen... :-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je gaat ook steeds vroeger aan de wijn hé...
Een minnetje voor deze onzin...(niet van mij hoor, de bron is Nuke)
Mannen zijn jagers vanaf dag 1 dat wij bestonden. Wij hadden airco nodig om ons te kunnen handhaven in een bewegelijke wereld. Voor vrouwen was een andere rol van toepassing die toch wat minder met lichamelijke beweging had te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien zit het in de verdeling van het onderhuids vet.
Vet isoleert bij koude en dus ook bij warmte. Ik kan me voorstellen dat magere mensen in een sauna eerder zweten. Verder spreekt de lichamelijke conditie ook een woordje mee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vrouwen in de overgang, met opvliegers trekken het verschil weer recht....50-50 denk ik dus
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet dat dikke mensen meer zweten dan slanke mensen. Maar tussen man en vrouw zou ik niet weten of dat zo is. Sorry!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee dat klopt niet,het kan wel zo zijn dat de 1 meer zweetklieren heeft als de ander maar dat kan bij de vrouw en bij de man zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Twee mogelijkheden die zo binnen schieten:

1. Darwinistisch: vrouwen geilen nou eenmaal op mannenzweet, of anders gezegd: aan het zweet kunnen ze ruiken wat voor bedoeling een man heeft. Ideaal voor de evolutie dus. Foute mannen worden meteen genegeerd en goeie mannen mogen losgaan!

2. Mannen hebben procentueel de grootste hoeveelheid spiermassa. Spieren vragen de meeste energie en geven ook de meeste warmte af --> meeste zweten om weer naar normale temperatuur te komen.