Wat zijn die witte puntjes op mijn nagels?

Ik heb zo'n witte vlekjes op mijn nagels sinds een paar maanden. Het is niet van een verwonding van mijn nagel het zat er vanzelf op. Wat is dit en hoe krijg je dit weg?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

witte vlekjes op je nagel is een tekort aan zink.

zink is een mineraal en zit in vis en in eieren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dat komt als je je nagel gestoten hebt. Dan is je nagel van je vel af
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet van een verwonding, dus ook geen stoot
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoeft niet hard te zijn. Vaak weet je niet dat je je gestoten hebt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vroeger dachten mensen dat je dat kreeg als je te weinig calcium binnenkreeg, maar het is wetenschappelijk bewezen dat het komt omdat je je een keer hebt gestoten.
Net als wanneer je plotseling ergens een blauwe plek hebt zitten, terwijl je je helemaal niet kan herinneren dat je je gestoten hebt, is het mogelijk ineens een wit vlekje op je nagel te hebben. Net als bij het oplopen van een blauwe plek, wordt het vlekje op je nagel veroorzaakt door stoten. Wanneer je namelijk je nagel stoot op het nagelbed, dan ontstaat er een heel kleine beschadiging. Deze beschadiging kun je op dat moment nog niet zien. Met het groeien van de nagel wordt er langzamerhand een vaag wit vlekje zichtbaar, wat steeds witter wordt naarmate de tijd vordert. Uiteindelijk is het witte vlekje bovenaan met de nagel meegegroeid en zal het verdwijnen wanneer de nagel geknipt wordt of afbreekt.
fremar
12 jaar geleden
je nagel laat dan loslaten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het heeft niet veel met verwondingen of afvallen van de nagel te maken, het betekent dat een tekort hebt aan eiwitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mijn nagelstyliste heeft het te maken met het plettingsproces als je nagel groeit en niets met stoten, tekort aan calcium of eiwit.