Waardoor komt het (onbewust) aanspannen van spieren?

Komt dat altijd door stress, of kunnen er ook andere oorzaken van het aanspannen van spiergroepen zijn?
Een vraagje deze keer niet van mij zelf, maar van mij broer :)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (3)

Emotie is de oorzaak en het kan elke emotie zijn... Niet alleen stress, maar vooral emotie spant onbewust spieren...
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Normaal gesproken zou je denken dat je stress hebt, bewust of onbewust. Je vraag is een beetje vaag, maar spieren aanspannen kan dus van alles zijn. En alle signalen gaan via de hersens.
Iedere keer onbewust aanspannnen geeft ook weer spanning in je lijf.

Wel kan je broer proberen zich proberen te ontspannen.
www.health-psychology.com

Zou zeggen als je broer absoluut geen stress heeft ga voor de zekerheid naar de dokter. Blijft hij er niet meer rond lopen en de dokter weet hopelijk het antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij zegt inderdaad dat hij geen stress heeft, en als ik hem zo 'bestudeer' lijkt het mij ook niet echt dat hij stress heeft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga gewoon naar de dokter, en leg het voor. Neem in dit geval gewoon het zekere voor het onzekere. En kan hij zichzelf achteraf niets verwijten van was ik maar eerder gegaan. En als de dokter een verklaring heeft hoeft hij zich ook geen zorgen te maken.
Het kan ook door een schrikreactie komen, dat je je spieren even aanspant, of is het langer dan even?