Iemand heeft last van piepen in de oren, waarschijnlijk door het schieten. Is al een maand. Gaat het over? Hoge toon. Hoe lang duurt het

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

hoelang dit duurt is met geen mogenlijkheid te zeggen.
Als de gehoor zenuw is beschadigt,dan zit je ,je hele leven aan die piep vast.
Er zijn honderd duizende mensen in Nederland die hier
last van hebben,en waar het nooit meer overgaat.
Ik zou zeggen wacht het rustig even af, misschien is het ineens verdwenen.
Het is wel een vervelende situatie,zeker om dat hier geen behandeling voor is.
Ze zijn wel druk aan het onderzoeken,om hier wat aan te doen,maar tot nog toe is dat niet gelukt.
Sterkte met die rot piep
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als hij lange tijd geschoten heeft kan de pieptoon heel lang duren of helaas blijvend zijn.

Vrijwel iedereen heeft zijn oren weleens horen piepen door te veel geluid, zoals na een knal van vuurwerk of na het gebruik van boormachines. Na verloop van een korte tijd is het oorsuizen meestal niet meer waarneembaar en is de tijdelijke beschadiging weer hersteld.

Bij herhaalde blootstelling aan te veel lawaai kan het oorsuizen echter blijvend worden, omdat er een definitieve beschadiging in het binnenoor is opgetreden.