hoe kom ik van mijn verlegenheid af?

Ik had een vriendje, maar hij vond het niks worden omdat hij vond dat ik erg verlegen was. ik ben bij een grote groep wel wat verlegen en zeg ik meestal niks, omdat ik gewoon niet zo van aandacht trekken hou. ik hou er niet van als iedereen naar me kijkt. maar ik mijn sportgroeg kan ik makkelijk gezellig kletsen en lachen. nu, hij had het uitgemaakt omdat hij telkens actie moest ondernemen. hoe kom ik van mijn verlegenheid af en begin ik meer te praten in een grotere groep?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

De enige manier om van je verlegenheid af te komen is, gewoon doen. Het is heel simpel, maar meer is het niet.
Je houd niet van aandacht trekken. Maar is het niet zo dat je bang bent dat je iets stoms doet. Of dat je iets doms zegt. Vaak is het dat...
Kijk, in je eigen 'veilige' omgeving kent iedereen je en zullen ze niet raar opkijken als je een rare opmerking maakt. Ze zullen je niet veroordelen, want ze kennen je immers.
Een nieuwe group of persoon, kent jou niet, dus die moeten nog een oordeel vellen over jou. Dat maakt onzeker. Maar ze leren je nooit kennen als jij jezelf niet laat zien.
Begin rustig. Stel eens een vraag... Of geef eens je mening...
En wat betreft vriendjes. Ga eens iets doen wat jij leuk vind. En dan eigenlijk niet denken of hij het leuk vind.... Want als hij echt verliefd is vind hij alles wat jij bedenkt leuk.

Gewoon doen. En begin klein.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Om te beginnen moet je ALLEEN van je verlegenheid afwillen omdat je zelf denkt dat je dan een prettiger leven hebt.

NIET om een vriendje te plezieren, wie weet wat hij daarna aan je wil veranderen.

Verlegenheid is wel iets dat een beetje in je zit dus het is niet zo simpel er echt iets aan te doen, ECHTER als je echt zelf graag wilt zou het kunnen lukken

Als je je nu afvraagt HOE dan omdat je echt niks weet wil je het dus alleen voor hem en niet voor jezelf

Toegevoegd na 1 minuut:
hierbij nog wel een link met allerlei tips, maar ECHT het werkt alleen als je het zelf wilt en voor jezelf, niet als je het voor iemand anders probeert te doen
amigo
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vooral het "NIET om een vriendje te plezieren..." vind ik een dikke + waard!
Zoek een vriendje die jou leuk vind zoals je bent en je op een positieve manier stimuleert om van je verlegenheid af te komen, door je te steunen.

Verlegenheid heeft te maken met het feit dat je je voor jezelf schaamt. Wat vind je niet leuk aan jezelf? Je bent goed zoals je bent en jouw mening is net zoveel waard als van een ander.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik het zo lees ben je eigenlijk helemaal niet verlegen. Je bent gewoon iemand die niet graag in de belangstelling staat. Als je echt verlegen moest zijn, dan zou je daar in je sportgroep ook last van hebben.

Het is je ex vriendje die beweert dat je verlegen bent! Het zal waarschijnlijk niet snel genoeg gegaan zijn naar zijn normen. Maar daar hoef jij niet onzeker van te worden.

Het is normaal dat je in het begin van een relatie een beetje verlegen en gesloten bent. Die remmingen vallen weg als je elkaar beter leert kennen, en door veel te praten. Als je ex vriendje wat meer geduld had gehad, dan had jij de tijd gehad om open te bloeien bij hem. Dan had hij ook dat meisje kunnen leren kennen dat gezellig kletst en lacht. Pech voor hem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je van je verlegenheid af wil, wordt dan lid van de "Vereniging van Verlegen Mensen". Het helpt en is nog gezellig ook. Zoek maar even op Google naar de website.
Overigens: als je vriend je niet wil, om wat en hoe je bent, wees dan blij dat de verhouding niet blijft voortslepen, maar ga gewoon lekker verder met je leventje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben totaal niet verlegen, en ik hou er ook niet van om "in the spot light" te staan. Als ik het ergens gezellig vind, leuk vind, dan doe ik heus wel mee. Maar over het algemeen houd ik mezelf liever op de achtergrond, vooral in grote groepen. Dat is dus niet iets wat alleen verlegen mensen hebben.

Het verschil tussen jou en mij is (denk ik), dat jij je wat onzeker voelt. Als je dan ook nog eens een vriend hebt (had) die er een punt van maakt, kan dat gevoel versterkt worden. Maar dat is niet nodig! In je sportgroep is er geen enkel probleem, zeg je..! Dus ook al ben jij misschien wat "onzeker": het ligt niet alleen aan jou!

Het gaat erom of je je op je gemak voelt. Dat kan even 'belemmerd' worden, bijv. doordat het allemaal vreemden zijn in die grotere groep waar je binnen moet wandelen, maar je hebt snel genoeg in de gaten hoe de sfeer is, de stemming. Probeer voor jezelf te 'registreren' hoe je je voelt... vind ik het leuk om hier te zijn? Vind ik de sfeer goed? Zou ik hier de komende paar uren wel willen blijven? Als je voor jezelf alles positief kunt beantwoorden, geef jezelf dan rustig de tijd om te wennen aan de nieuwe situatie. Of het nou 12 mensen zijn of 1200: jij mag er ook zijn! Hou dat altijd in gedachten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
verandert niet aub dat is volgens mij de beste adjectief die aanwijzig kan in een meisje ...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Just be yourself.
12 jaar geleden
Volg je hart. Doe wat jij denkt dat juist is en waar jij je goed bij voelt. Als jij er niet van houdt om te spreken tegen een grote groep, dan spreek je niet tegen een grote groep. Jij bent goed zoals je bent. Volg je intuïtie en je zult alleen maar beter worden. Die jongen is jouw niet waard.