Mag je naar de sportschool op 15 jarige leeftijd ?

Ik ben 15 jaar en wil graag wat spieren trainen.
Mag ik al op 15 jarige leeftijd naar de sportschool ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.1K

Antwoorden (5)

verschilt vaak per sportschool
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewichten niet loopband enzo wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ik ben 14 (bijna 15) en doe het al een half-jaar... meestal weigeren ze je daar... ik had eventjes geluk en mocht toevallig wel... en ja gewichten mag je ook...

PS: `wat spieren trainen` train ze allemaal... niet wat... ook niet voor eventjes als je er eenmaal aan begonnen bent dan zou ik ook niet stoppen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt aan de Sportschool. Dit is niet naar bedoeld, maar als je onder de 16 bent, kan je je pieren, zonder dat je het merkt overbelasten en dat is a. niet prettig en b. ze kunnen 'dysmorf' worden, dat betekent dat je na een tijd hele lelijke knobbels op je spieren krijgt en die gaan niet meer weg. Ook spierbloedingen kunnen voorkomen (zie foto) Wanneer een sportschool een speciaal programma heeft voor jongere sporters dan 16 jaar, dan kunnen ze je aannemen. Wanneer sportscholen die hier niet over beschikken dit doen, zijn het geen goede sportscholen. Cardio kan wel en natuurlijk groepslessen als Power Yoga en/of Aerobics, Body Combat etc. etc. ook.
Wees zuinig op je lichaam! Je hebt er maar 1 !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja verschilt van sport school
Op sommige mag je wel gewichten enzo maar bij sommige alleen loopband