Sportdokter orthopedische schoenen voor geschreven en de ziekenkas weigert het kunnen die dat afkeuren.

Ik heb een klompvoet een zware spierontsteking met vocht en mijn acihillespees is te kort

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (3)

ja, dat kan.
het hangt er vanaf waarvoor je precies (aanvullend) verzekerd bent.
duik je polis eens in om na te gaan hoe of wat.
Rieneke1
14 jaar geleden
Waarschijnlijk woon je in België, ik zou in eerste instantie terug gaan naar de verzekring en vragen hoe het wel vergoed kan worden. Anders vragen via de arts waar je geweest bent of hij/zij mogelijkheden weet. En ja zij kunnen dat afkeuren op grond van hun voorwaarden. Waarschijnlijk voldoe je niet aan alle voorwaarden om het wel vergoed te krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien wordt het niet vergoed, omdat het door je sportarts voorgeschreven is, en vindt je ziekenkas, dat je voor sport geen speciale schoenen nodig hebt - dat je dan maar een andere sport moet opzoeken. Probeer eens, of je het wél vergoed krijgt als je huisarts het voorschrijft !