waarom bloed ik zwart met mijn ongesteldheid?

Als ik ongesteld ben, is mijn bloed zwart. hoe komt dat? is er iets mis dan? ik ben het ongeveer al 2 jaar en het is nog niet zo regelmatig.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (3)

Dat is bruin tot zwart omdat het wat 'ouder' bloed bevat. Net als bij een korstje. En dat zal ook wel blijven als je al langer ongesteld bent, het gebeurt wel vaker aan het begin van je menstruatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je menstruatie kan de eerste twee jaar vrij onregelmatig zijn. Wij hebben de cyclus daarom in vier fasen verdeeld zodat je kunt herkennen wat er met je gebeurt en wanneer. Als je weet hoe je cyclus in elkaar zit, kun je je ook beter voorbereiden op je menstruatie. Je weet dan wanneer je tampons of maandverband bij je moet hebben en hoe je menstruatiepijn kunt verzachten. Het is ook van belang dat je je cyclus begrijpt als je middelen voor geboortebeperking wilt gebruiken of juist zwanger wilt worden.

Je lichaam ontdoet zich van overbodig weefsel. De binnenwand van je baarmoeder wordt afgebroken en wordt samen met lichaamscellen en slijm langzaam uitgescheiden via je vagina waardoor je gaat bloeden. Je hebt misschien het idee dat je heel veel bloed verliest, maar gemiddeld verlies je slechts 6 tot 9 eetlepels. Het bloed dat je verliest, kan helderrood of juist heel donker zijn en kan enkele klonten bevatten.

Toegevoegd na 6 minuten:
http://www.beinggirl.nl/je-lichaam/interactivebody.php
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt zwart omdat het waarschijnlijk heel dik en stroperig is. Hoe dikker het bloed hoe donkerder de kleur.
Je kan altijd even naar de dokter gaan en je bloed laten testen.