tong ziet er raar uit en is pijnlijk, wie kent dit ?

ik heb dit sinds 3 dagen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (6)

Gelijk naar de huisarts hiermee, dit ziet er echt niet goed uit!
Ritsuka
12 jaar geleden
Naar de dokter! dit ziet er niet goed uit. Laat hem/haar dit maar beoordelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het lijkt wel als of een of ander wormpje door je tong kruipt ?????
meteen naar de dokter !!!

Toegevoegd na 6 minuten:
het bestaat ook nog tongworm ?
heb je een hagedis of ander reptiel als huisdier misschien ?
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
brrrrrr +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij tongworm zitten er echt geen wormen in je tong, zeker niet zo groot en zichtbaar. Onnodig angst aanjagen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, en als je leest wat je er allemaal bij kan krijgen in de link, is het zeker geen wormtong. Onnodig onrustmakend dus.
capthavoc
12 jaar geleden
na ja ik vond het ook al vreemd dat het uberhaupt bestond
maar die tong ziet er al gewoon verontrustend uit
ben benieuwd wat de dokter er van zegt
hopelijk laat de vraagsteller het nog even weten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zal je vertellen dat dat wel kan. In de krant heb ik een keer gelezen van een vrouw die al geruime tijd ongemerkt eitjes in haar tong had zitten en toen ze pijn kreeg en naar de dokter ging bleken die eitjes uit te komen. Ze had enveloppen gelikt en op die enveloppen zijn torren gelopen die eitjes achter hebben gelaten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou best kunnen, maar wat je ziet op de foto zijn absoluut geen wormen die door zijn tong heen kruipen.
Het lijkt op een landkaarttong. Maar dit hier moet de arts over oordelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Hee, ik heb weer wat geleerd! Nog een linkje over de landkaarttong, het komt meestal bij kinderen voor. http://www.mijnkinderarts.nl/ziekten/mond/tong.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alle punten naar het antwoord van Platje, maar ik kan het niet laten om hier een foto van een Landkaarttong te plaatsen zodat nog duidelijker is dat dit hoogst waarschijnlijk het juiste antwoord is. Bronnen:
- http://www.mijnkinderarts.nl/ziekten/mond/tong.htm
naast je huisarts zou je ook naar een alternatieve genezer kunnen gaan die kan 'tong' lezen. die weten dit precies uit te leggen.
interessant dit !!! ik ben zelf met een opleiding 'shiatsu massage' bezig en krijg dit jaar ook tong diagnostiek, helaas weet ik er nu nog niet veel van. ik zou het graag willen weten als je eenmaal weet wat het is.
succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het er uit zien als een schimmelinfectie.
Mijn zoon heeft dat ook vaker.
Het komt meestal door medicijngebruik in het bijzonder inhalatiepufjes(mijn zoon gebruikt deze voor astma).
Wat je kunt doen is dan altijd je mond na inname medicijnen goed spoelen.
Voor nu is het zaak om naar de Huisarts te gaan,waarschijnlijk krijg je dan iets van aanstippipetten voorgeschreven, bv nystatinelabaz of citroenglycerine, meestal is het dan na een dag of 5 weg.