Het lijkt mij als leek niet bevorderlijk, maar de huisarts zal ongetwijfeld hierover meer kunnen vertellen. Ik adviseer je dus om hierover bij een deskundige informatie te vragen .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je met twee soorten griepvaccins bedoeld: twee soorten griep, de gewone en de H1N1 griep, dan kun je die niet tegelijk verwerken. Tussen de twee soorten vaccins moet liefst twee weken tijd zitten. De H1N1 vaccinatie bestaat uit twee injecties waartussen drie weken tijd moet zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gewone griepvaccin is een mix van allerlei verzwakte virussen. Daar kan best een verzwakt Mexicaans vaccin bij. Als je voor de Mexicaanse griep twee keer moet vaccineren, moet je daarna nog vaccineren met alleen dat vaccin. Het is echter de vraag of dat hoeft, nu volgens verschillende onderzoeken blijkt dat één keer vaccineren voor de Mexicaanse griep voldoende is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is een vraag voor een arts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je iets neemt tegen de griep duurt de griep 7 dagen en als je niets neemt een week...

Waarom zou je één iets nemen, laat staan twéé vaccins?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alhoewel een andere respondent te kennen geeft dat dit niet kan, lijkt mij dit zeker mogelijk. Als je jong bent, krijgt iedereen sowieso ook de cocktail prik van DTP en BMR.

Het idee van een vaccinatie is dat het immuunsysteen getriggerd wordt om een Tmemory cel te maken. Deze cel herkent een eiwit op de buitenkant van de cel die geinfecteerd is door het virus, waardoor direct een grote immuunrespons op touw gezet kan worden. Bij een vaccinatie worden slecht fragmenten van een virus gegeven, die geen infectie kunnen veroorzaken (of slechts een lichte). Ook hierop zijn die eiwitten te vinden.

Het toedienen van meerdere vaccins zorgt er hooguit voor dat je immuunsysteem naar twee verschillende eiwitten op zoek gaat en op beide een milde respons ontwikkeld.