Is er een verklaring voor dat je iemand de ene helft van de maand leuker vindt dan de andere helft?

Bijvoorbeeld door hormonen, of iets in die richting?
En hoe ver kan dat dan gaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

HELEMAAL theoretisch schijnen vrouwen in hun vruchtbare periode op andere mannen te vallen dan in de tijd daarbuiten.

Als jij daar heel sterk last van hebt (ik neem aan dat jij de vrouw bent in dit verhaal en de ander een man is anders slaat mijn verhaal nergens op) zou dat het kunnen zijn, moet je alleen nog vaststellen of hij het type is waardoor je bevrucht zou willen worden of dat hij juist het "tussendoortje" is.......

Ik heb nog nooit van iemand gehoord die daar de kalender gelijk op kon zetten maar ok, het zou moeten kunnen

Toegevoegd na 3 uur:
GEVONDEN: zie stuk tekst en link
Je lichaam
Je oestrogeenniveau piekt. Tegelijk komt het luteïniserend hormoon vrij dat de eisprong start. Ook het mannelijk hormoon testosteron, dat iedere vrouw in kleine hoeveelheden bezit, stijgt een beetje. Je bent dus op je vruchtbaarst, meest sexy en agressiefst.
Het is mogelijk dat je op het ogenblik dat je ovuleert lichte krampen ervaart. Soms verlies je een beetje bloed. Ook aan je afscheiding kan je zien dat je eisprong plaatsvindt. Die wordt immers wat draderiger, en begint meer op eiwit te lijken.
Dit is het perfecte moment om zwanger te worden, wat natuurlijk slecht nieuws is als je dat helemaal niet wilt. De meer draderige baarmoederslijmen zorgen er immers voor dat sperma makkelijker tot bij het vrijgekomen eitje raakt. Om een volledig andere reden is je eisprong ook de periode waarin je het makkelijkst een knieblessure oploopt, hoewel geen enkele wetenschapper weet hoe dat komt. Wees dus voorzichtig in de steples of op de skipiste!

Je libido
In deze periode geniet je extra van je seksualiteit. Je vruchtbaarheid piekt en mannen zouden dit vanop meters afstand kunnen ruiken. Studies tonen ook aan dat vrouwen luchtiger gekleed gaan als ze ovuleren en dat ze verleidelijker bewegen. Een ander grappig fenomeen is dat vrouwen op dit moment van hun cyclus eerder op een machotype als 'Gladiator'-acteur Russell Crowe vallen dan op het gevoelige Ross-uit-'Friends'-type. Dit is een klein beetje oertijd dat nog in ons doorwerkt. In die tijd voelden vrouwen die ovuleerden zich automatisch aangetrokken tot mannen met de meest mannelijke trekken, omdat ze wilden dat hun kinderen de sterkste genen zouden erven.
Geniet van deze sexy periode, maar vergeet alsjeblieft niet voorzichtig te zijn.
amigo
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ik ben de vrouw in het verhaal xD
De laatste helft van de maand, zeg maar, voor ik ongesteld wordt, vind ik het gewoon leuker bij mijn vriendje dan net na ik ongesteld ben geweest, zeg maar..
Heb je hier ook een bron bij ofzo? Ik vind het namelijk zowiezo wel interessant..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje!

Andere antwoorden (2)

Ik denk niet dat hier echt een verklaring is buiten de door jouzelf gegeven opties ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pms.
Kun je erg crancy van worden.
Moe, lusteloos, chagrijnig, vreetbuien, huilerig,
Dus als jij dit hebt, of de ander, kun je idd iemand leuker vinden als t wel of niet die tijd van de maand is.