Moet ik betalen voor de pil?

Mijn pilstrip is bijna op en ik ben sinds kort 18 geworden. Moet ik als ik een nieuwe pilstrip aan wil schaffen nu gaan betalen? Ik heb een jongerenstudenten-verzekering (volgens mij is dat gewoon een basisverzekering). En als ik moet betalen, hoeveel gaat mij dat ongeveer kosten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K
Ivana
12 jaar geleden
Ja, tenzij hij als medicatie door de huisarts wordt voorgeschreven. (Soms wordt hij voor meer zaken gebruikt dan alleen voor geboortebeperking.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bel even met je verzekering of zoek op internet op of de pil door de verzekering betaald wordt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt aan de verzekering en je pakket. Niet 'luisteren' als mensen zeggen: je betaald zelf.
Ik ben 18 en ik krijg de pil (als ik die zou willen) gewoon vergoed.

Het beste antwoord

ja je moet de pil zelf betalen
het ligt eraan welke pil je slikt ze zijn er al voor ongeveer 9 euro voor een half jaar te krijgen
moet je even vragen in de apotheek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja, helaas moet je zelf betalen voor de pil! Ik weet niet of de prijzen per pil verschillen, maar ik betaal 31 euro!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet niks..ik betaal niks voor de pil, aangezien het voor mij wel vergoed wordt..
Waarschijnlijk moet je het zelf gaan betalen. Er zijn een aantal zorgverzekeringen waar ze het wel vergoeden, maar daarvoor moet je even in de voorwaarden kijken.

Je kunt er ook voor kiezen om over te stappen naar een verzekering waar het wel in het pakket zit.
12 jaar geleden
Het gaat van je eigen risico af van €170 daar krijg je dus een rekening van. Als je een eigen bijdrage moet betalen bij sommige pillen dan deze opsturen naar de verzekering . Als eigen risico op is dan krijg je geen rekening meer .