Na hoeveel dagen/weken/maanden gaat je hongergevoel weg als je plots een stuk minder gaat eten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
13.1K
Ritsuka
12 jaar geleden
als je constant een hongergevoel hebt, is dit vaak een teken dat je veel te weinig aan het eten bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar stel dat je echt veel te veel eet en dus moet minderen dan, kun je niet zoveel blijven eten alleen omdat je een hongergevoel hebt want dan groei je dicht :S
Ritsuka
12 jaar geleden
Dan is het een kwestie van voedsel vervangen door gezondere dingen. Als je alleen maar chips en fastfood eet, blijf je honger houden omdat je lichaam geen voedingsstoffen krijgt. Als je de ongezonde dingen vervangt door voedzame gezondere dingen, ga je vanzelf minder eten, omdat dat veel beter vult.
Dus een fatsoenlijke volkorenboterham, tussendoor een stuk fruit of wat tomaatjes, etc.

Het beste antwoord

Het is beter om geen hongergevoel op te laten komen.
Je kunt ook heel goed afvallen door jouw eetpatroon te veranderen.
Je kunt dan beter kleine beetjes verdeeld over de dag eten. Daarbij blijft jouw spijsvertering namelijk werken en verwerkt het voedsel voordat het de kans heeft zich als reserve vast te zetten in de vorm van vet.
Ineens minder gaan eten laat jouw lichaam namelijk 'alarm' slaan en als reactie wordt dan trager verteerd en gaat het lichaam reservetjes opbouwen.
Het beste kan je 's morgens goed ontbijten met veel vezels en het liefst iets van fruit erbij, zodat je darmen aan de slag kunnen en je ook energie toegevoegd krijgt na de nacht waarin jouw 'kachel' laag gebrand heeft.
In de loop van demorgen eet je weer iets lichts en bij de lunch mag het wat uitgebreider zijn. Rond theetijd eet je wat fruit of anders lichts en 's avonds eet je een gezonde warme maaltijd. Schep je bord niet te vol en eet met aandacht. Dus rustig en goed kauwen. Hiermee verteer je veel sneller. Probeer gevarieerd mager te eten en vermijd het eten van snacks voor je naar bed gaat. Drink veel water, het vult niet alleen maar je hebt het nodig!
Jouwdarmen en huid zullen er vooral dankbaar voor zijn en er zit in water geen enkele calorie!
Vermijd ook alcohol als je gewend bent om dagelijks enkele glazen wijn ofzo te drinken, dit zet zich ook om in suiker. Dit geldt ook voor frisdrank.
Je zult zien dat je af gaat vallen! Vergeet ook niet dat je moet bewegen!!!!!!
amc
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
goeie tips :)

Andere antwoorden (2)

Dat hongergevoel verdwijnt al na een paar dagen:

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/41881-hongerstaking-de-gevolgen.html

NIET aan beginnen!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met plotseling minder eten, zal het hongergevoel niet snel weggaan. Beter eerst gezonder gaan eten en porties verkleinen. In mij geval, ben nu zo'n tien weken aan het lijnen en zit nu gewoon sneller vol. Je leert beter naar je signalen van honger/genoeg te luisteren.