Ik stond net op, werd duizelig, leunde tegen de muur en viel vol op de grond, hoe kan dat?

Heb wel vaker dat ik duizelig werd, maar was nog nooit echt gevallen. Wat is de oorzaak/hoe kan dit verholpen worden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, ik moet gewoon lachen om die beschrijving!
Ik zie het echt gewoon voor me: ergens iemand opstaan en gelijk neervallen van de duizeligheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo grappig vind ik dat niet .

Antwoorden (4)

Misschien lage bloeddruk
ja en als je duizelig wordt verslappen je spieren, als je dan niet zit of ligdan val je
anneliez
12 jaar geleden
Het kan zijn dat je te weinig gegeten en/of gedronken hebt, daar kun je ook flink duizelig van worden.
Of je stond te snel op en hebt een beetje een lage bloeddruk.

Oplossing: opletten dat je voldoende eet en drinkt, en rustig opstaan om zwarte vlekken en duizeligheid te voorkomen
Ritsuka
12 jaar geleden
Vaak heeft het te maken met te snél opstaan.
Misschien is het een spannende en/of een vermoeiende periode voor je. Dan kan dat extra werken.
Dus gewoon even wat rustiger opstaan.

Als het vaker blijft gebeuren toch maar naar de dokter.
Kristal
12 jaar geleden
Ben je misschien op dieet? Ik had dit namelijk vroeger best vaak toen ik aan het dieeten was. Als het vaker gebeurt zou ik er zeker mee naar de huisarts gaan . Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Als je dat vaak hebt tijdens dieet was je misschien wat te streng aan het dieeten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja klopt was van 80 kilo naar 50 kilo gegaan in 3 maanden tijd zou niemand dat aanraden
Ritsuka
12 jaar geleden
Dat is wel heel erg veel, en welke lengte heb je dan? Als ik mag vragen. Ben je nu nog steeds op dit gewicht dan? Want het lijkt mij dat je veel aankomt zodra je weer fatsoenlijk gaat eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee absoluut niet het is alweer 8 jaar geleden en weeg nog steeds 50 kilo. Ben 29 jaar en 159 cm lang. Enigste nadeel is dat ik erg veel haaruitval had en om de haverklap ziek werd ,zou niemand aanraden zo snel af te vallen. Ik eet tegenwoordig 6 x per dag snoep niet te veel en eet voornamelijk gezond.
Ritsuka
12 jaar geleden
goed om te horen dat het nu weer stukken beter gaat, en dat je nu wel gezond eet :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt ;)