Je kunt kauwgum doorslikken. Het hoofdbestanddeel van kauwgum is weliswaar onverteerbaar, maar onze maag weet daar wel raad mee. De maag zal ermee doen wat hij met alle onverteerbare dingen doet: ze via het spijsverteringskanaal verder door het lichaam schuiven tot ze via de natuurlijke weg verdwijnen. Maar let wel, het is niet aan te raden om de ene na de andere kauwgom weg te werken. Want als je grote hoeveelheden kauwgum doorslikt, kan zich in de dikke darm een prop vormen die de darm afsluit en operatief verwijderd moet worden. Maar een enkel kauwgummetje dat in de maag verdwijnt kan geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Nee hoor, totaal niet... Is fabeltje...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je poept het er wel weer uit ,dus kan het geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja,als de kauwgom in het 'verkeerde keelgat' schiet, en je op die manier zou stikken. Maar het kan verder geen kwaad. Je zal geen rubberen maag krijgen of een kauwgomboom in je buik krijgen. Allemaal onzin..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het in het 'verkeerde keelgat' schiet, slik je het dus niet door...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
scherp.. :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je krijgt er misschien wel plakpoep van :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor die kaugomboom krijg je een +1 die is leuk :-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welk verkeerde keelgat??? Ik heb er maar eentje.
Ja, je maag en darmen plakken van binnen aan elkaar. Daarom is kauwgom ook al jaren verboden. Veel te gevaarlijk.... ;-)

Nee dus. Je lichaam kan het echter niet verteren, dus komt het er weer net zo uit als het erin ging. Maar het kan geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een enkel stukje kauwgom doorslikken kan geen kwaad.
Je moet echter niet grote hoeveelheden kauwgom doorslikken, dus de ene na de andere opkauwen tot de smaak eraf is en dan doorslikken. Dan gaat het een prop in je maag vormen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee,alleen wordt je ontlasting elastischer,dus sta niet te vroeg op van de pot!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
erg grappig antwoord! +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk +1
het kan geen kwaad maar ben het niet eens met iedereen.
je slokdarm maakt kneepjes om het voedsel beneden in je maag te krijgen. stel dat je bvb een tijdje niets gedronkenhad die dag is het allemaal wat droger, dus zou het kunnen dat er iets blijft hangen.
het kan een verstopping veroorzaken, maar de wanden zijn 9 van de 10 keer te glad om te blijven plakken.
dus nee kan geen kwaad, maar het is ook niet verstandig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen voor de kauwgum
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb altijd begrepen dat je dan 'n kauwgomboom in je buik krijgt..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het enige wat je er van kan krijgen is poep aan een draadje zei mijn huisarts me twintig jaar geleden al. Ik slik het al jaren en heb geen problemen ondervonden.
Het zal uiteindelijk wel in een " steentje" in de rivier veranderen.