kan iemand zelf koorts opwekken en zo ja hoe?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
50K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zit dus niet meer op school
ik vond het gewoon een interessante vraag
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik deed altijd mijn hoofd tegen de verwarming. Werkt perfect voor een paar minuten :p

Antwoorden (3)

Ja kan, tijdelijk, door het lichaam overdreven te verwarmen (kunstmatig of met intensief sporten met te warme kleren) of door heel veel zout of ve-tsin te eten. Maar gezond is het niet, en het beklijft te kort om je moeder je temperatuur te kunnen laten meten en een dagje onder school uit te komen.

Natuurlijk kun je je ook flink laten aansteken met een heftig verkoudheids- of griepvirus, maarja, dan heb je naast de lusten ook de lasten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heerlijk antwoord vooraal het stukje: onder school uit te komen, priceless. het is dat ik niet kan plussen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Is mijzelf niet gebeurd maar iemand die ik ken: ze lag op het balkon met een vriendin te zonnen en was dus knalrood en zweterig, gaat de bel: controle. Zij rent naar bed, de vriendin doet open en brengt de controleur naar de slaapkamer; en daar lag een gloeiende klamme patient. Nou, ik zie het al: ziek voorlopig maar goed uit. Ze hebben zich rotgelachen.
Dit speelt wel 10 jaar geleden hoor. Nu met de wet Poortwachter gaat dat allemaal niet meer. en misschien hebben we dat wel verdiend ......

Met dank aan renee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal letterlijk overgenomen tekst van een ander. - Stel dat renee zelf haar eigen antwoord had willen gebruiken???
Als je moeder er niet bij blijft wanneer je je koorts meet, kan je de termometer even in een warme thee of koffie of chocomelk of zo steken, zorg er natuurlijk wel voor dat je temperatuur dan niet te hoog word