Hoe kom je aan een pasfoto voor een id-kaart, als je op de ic in het ziekenhuis ligt?

of mag je ook een oude pasfoto gebruiken, als die nog eniszins lijkt?

Rieneke1
12 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom heb je een ID-kaart nodig als je op de IC ligt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien na een ongeval als je alles kwijt bent. Het kan.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een vrouw die vergeten was haar ID kaart te vernieuwen en nu een kaart nodig heeft voor de verzekering maar geen pasfoto heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ook in het ziekenhuis heb je een geldig legitimatiebewijs nodig
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, crea, maar als jij op de Intensive Care ligt gaan ze echt niet moeilijk doen over een verlopen ID-kaart. ;)
Rieneke1
12 jaar geleden
precies roland, mevrouw is 83 en vergeetachtig.
ben er al achter dat de verzekering niet moeilijk doet als je binnen 2 weken alsnog een geldig id-bewijs inlevert.
maar nu nog een foto zien te vinden/maken pfffff
Rieneke1
12 jaar geleden
bliets, het ziekenfonds kan wel degelijk dwars gaan liggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat blijkt, echt onvoorstelbaar...
Pieter2011
12 jaar geleden
rieneke Even heel praktisch: is het niet mogelijk om de gemeente de situatie uit te leggen en ze te vragen om de oude foto te gebruiken? Als ze eerder een id-kaart had (en dat begrijp ik uit jouw eerdere vraag) dan hebben ze die waarschijnlijk ingescand. En zal die waarschijnlijk niet ouder dan vijf of zes jaar zijn. Vraag blijft overigens of ze een nieuwe kaart "zomaar" meegeven aan iemand anders dan de aanvrager.
Rieneke1
12 jaar geleden
ja pieter, ik denk dat we de zaak op de gemeente uit moeten leggen, dit soort situatie zal toch wel vaker voorkomen.
het is al met al een hele toestand.
Pieter2011
12 jaar geleden
Nou, ik kan me voorstellen wat een toestand het is. Sterkte! Een raar moment ook om naar een id-kaart te vragen. Een bewijs dat je de verzekeringspremie hebt betaald, ligt meer voor de hand.
Pieter2011
12 jaar geleden
Bij een (willekeurige) gemeente vond ik deze info: Bij ziekte dient u een doktersverklaring te overleggen, waaruit blijkt dat u om gezondheidsredenen niet naar het gemeentehuis kunt komen. Uw aanvraag wordt dan op afspraak bij u thuis afgehandeld. Misschien kun je daar een beroep op doen. Bron: http://www.vaals.nl/index.php?onderdeel=simloket&rubriek=929E7147-821F-42D7-900B-903EA15640C0&type=product&product=2DC2A6BD-01EE-4699-AE8C-79E2524A1D2C&product_type=simloket
Rieneke1
12 jaar geleden
dat kan, maar alleen in de eigen gemeente, en mw ligt in een naastgelegen dorp in het zh.
gelukkig strijken ze de hand over het hart, omdat het een rustige periode is. nu maar eens goed gaan zoeken naar een eventuele pasfoto. aan regeltjes geen gebrek :(

Het beste antwoord

Als je op de ic in het ziekenhuis ligt, is het onmogelijk om een recente foto te laten nemen. Maar dat is ook niet nodig, zo blijkt:

U heeft 1 goedgelijkende kleurenpasfoto nodig die voldoet aan de pasfoto-eisen.

Er staat nergens dat je een 'nieuwe' foto moet laten nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk niet dat je ook een babyfoto in mag leveren...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er staat duidelijk, een goedgelijkende kleurenpasfoto. Dus je reactie slaat nergens op.

Andere antwoorden (2)

als je in de tussentijd niet zo veel veranderd bent mag je denk ik best een oude pasfoto gebruiken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Fout, je moet een recentelijke foto gebruiken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
okee sorry, dan heb ik niks gezegd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan trouwens toch makkelijk een oude foto gebruiken, ik neem aan dat iemand anders de foto naar het gemeentehuis brengt, hoe weten zij daar dan hoe oud de foto is, als degene die erop staat er zelf niet eens bij is. Okee het is dan wel niet helemaal legaal, maar toch :P
Als ik er LETTERLIJK antwoord op moet geven: pasfotograaf sturen naar de IC, met instantcamera (heb zelf eens 600 pasfoto's moeten schieten voor een bedrijf).

Of aan een zuster vragen of zij met een camera een foto wilt maken, en dan thuis m.b.v. Photoshop naar pasfoto formaat snijden.

Of thuis bij haar kijken of er nog foto's zijn, waar je een pasfoto kan "uitknippen"

Maar aangezien ze 80 jaar is, zal een oude pasfoto ook nog wel kunnen dienen. Met alle respect: op die leeftijd verandert je gezicht niet zo veel meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Waar haal jij de informatie vandaan dat de persoon in kwestie 80 jaar is?
Rieneke1
12 jaar geleden
uit mijn vorige vraag amadea.