Stel je hebt een kwaadaardige tumor maar, je weet dit niet en gaat detoxen wat gebeurt er dan?

Als je zou willen detoxen en je hebt een kwaadaardige tumor wat gebeurt er dan? Tijdens detoxen vervoert je lichaam alle afvalstoffen uit je lichaam maar, dat gaat dan ook via je lymfeklieren dus zou je op die manier zonder het te weten zo door heel je lichaam verspreiden toch?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Detoxen is onzin, er gebeurt helemaal niks behalve dat je aan de schijt gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat is ook zo maar hoorde dat het onverstandig is als je lymfedrainage ondergaat als je "kanker"hebt maar detoxen is ook een soort drainage toch? Vandaar mijn vraag

Antwoorden (3)

Ik ben geen arts, dus wat het effect van detoxen op een tumor is weet ik niet. Wat ik wel zeker weet, is dat er totaal geen wetenschappelijk bewijs is voor welk positief effect van detoxen dan ook. Wel zijn er negatieve effecten bekend, met name bij darmspoelingen: goede bacteriën kunnen ook weggespoeld worden.

Ik zou je sterk aanraden eens te googlen op "scientific evidence" en "detox" / "body cleansing" of de wikipedia pagina's hieronder eens te bekijken voor je je geld uitgeeft aan een detoxkuur.

Ben je echt van plan dit te gaan doen, overleg dan zeker met een gekwalificeerde arts als je een kwaadaardige tumor hebt en laat je niet misleiden door natuurgeneeskundigen e.d.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet alleen tijdens detoxen, maar voortdurend de hele dag en nacht door worden de afvalstoffen uit je lichaam verwijderd.

Waar denk je anders dat die afvalstoffen zouden blijven?

Door zo'n detoxkuur ga je misschien tijdelijk extra veel plassen en poepen en zweten.

Maar zonder zo'n kuur ben je ook al aan het detoxen.

En het is echt niet zo dat een tumor ergens in je
lichaam ineens gaat oplossen en door je lichaam verspreid wordt en met afvalstoffen afgevoerd.

Dat zou wat moois zijn!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij doelt de vraagsteller op het uitzaaien van een tumor.
Dat zou dus juist niet zo mooi zijn.
"als" je een kwaadaardige tumor hebt, wil dat nog niet direct zeggen dat deze in/dichtbij een lymfevat zit. Dan zou stimuleren van afvoer via het lymfesysteem geen kwaad kunnen. Of het zinvol is, tja. Daar is hierboven genoeg over geschreven.
Ik ben wel nieuwsgierig naar de reden van je vraag. het verspreiden van een tumor lijkt mij namelijk niet de meest voor de hand liggende zorg voordat je gaat detoxen.