Kan het kwaad als je op je 47 bijna een hele maand door je maandstonden hebt?

maandstonden héél lang

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is de overgang met onregelmatigheden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat zou het anders kunnen zijn, polonaise?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is een mooi Nederlands woord

Antwoorden (6)

Als het met je overgang te maken heeft, schijnt het vaker voor te komen. Bespreek het in ieder geval met je arts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist +1 naar de huisarts
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank!
Kristal
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje, Kristal
Het kan waarschijnlijk geen kwaad, maar het is erg lastig en het is beter om er eens naar te laten kijken.

Het kan zijn dat er b.v. poliepen zijn die de bloedingen veroorzaken, of dat er een andere fysieke oorzaak is. Soms is de oorzaak ook redelijk makkelijk te verhelpen, soms worden hormonen voorgeschreven, soms kan dit gebeuren ten teken dat de overgang aan het beginnen is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
+1
Of het kwaad kan weet ik niet, behalve dat het bloedverlies tot bloedarmoede kan leiden. Dus in ieder geval je huisarts raadplegen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is niet normaal naar de huisarts ermee.

Toegevoegd na 10 minuten:
Het zou ook wel eens iets met je baarmoeder te maken kunnen hebben maar ik ben geen dokter.
12 jaar geleden
Het kan geen kwaad als je in de overgang bent. Dat kan je laten vaststellen door een bloedprik.
De overgang begint vaak met een verandering in het menstruatiepatroon. De menstruaties komen korter na elkaar en worden vaak heviger; soms zijn er ook stolsels.

Vervolgens wordt de pauze tussen de menstruaties steeds langer en uiteindelijk blijven ze helemaal weg. De menopauze heeft plaatsgevonden als er een jaar lang geen menstruaties meer zijn geweest. Dit tijdstip is dus alleen achteraf vast te stellen.

Als de menstruaties tijdens de overgang erg hevig of langdurig zijn, kunt u laten onderzoeken of er geen andere oorzaak is. Dus best even laten controleren bij een arts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank Kristal :)
Ik weet wel dat ik dat soort verschijnselen kreeg toen ik aan mijn paar laatste menstruaties bezig was. Ik was daar ook vroeg mee. De menstruaties waren ongehoord hevig en lang en ik had krampen als in mijn puberjaren. Het was verontrustend maar ik heb van meer vrouwen gehoord dat zij dezelfde ervaring hadden.
Maar toch, als het zo blijft kan je toch beter even naar de dokter gaan, je kan er niet automatisch vanuit gaan dat het dat is.
Gewoon even na laten kijken, en al helemaal als jij jezelf bezorgd maakt!
Kristal
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik was er ook vroeg mee. Op mijn veertigste kreeg ik al opvliegers. Daar is wat over afgelachen op mijn werk, omdat men ervan uitging dat het niet kon, zo vroeg. Maar na een bloedtest bleek het wel degelijk de overgang te zijn.....
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooi antwoord +